Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4106

CDTi
Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. VGT

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne.

Ilość oleju: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kuba 13.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam to auto niespełna miesiąc, więc pewnie nie za dużo mogę napisać. Spotkałem się z opiniami, że problemem w tych silnikach jest napinacz łańcucha rozrządu, który tuż po odpaleniu, zanim dostanie odpowiednie ciśnienie oleju (około 2-3 sekund) nie napina wystarczająco łańcucha co skutkuje terkotaniem. U mnie to zjawisko nie występuje. Poza tym, podane spalanie na poziomie 4L/100km to jakaś legenda. 6,3 w cyklu mieszanym z przewagą jazdy na trasie to realne zużycie paliwa. Ponadto silnik dynamiczny, o dużej elastyczności (moment obrotowy robi swoje) i bardzo cichy. Ma się wrażenie, że pod maską jest benzyna. Zobaczymy co będzie dalej. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Astra J Sports Tourer/136KM Rok / Przebieg: 2015/130000 Śr. spalanie: 6.3
Adam 07.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, posiadam zafire c z tym silnikiem jestem bardzo zadowolony spalanie między 6 a 6.5 nie oszczędzam tylko jeżdżę przebieg 223tys po wymianie dwumasy przed 150tys ciągnie wszystko jak trzeba bardzo wygodna polecam jako auto rodzinne "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Zafira c 1.6 cdti 136km Rok / Przebieg: 2014/223 Śr. spalanie: 6.5
Artur 12.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1.7 130KM to przepaść, ten jest cichy ciągnie od samego dołu nawet przy 40km/h na 5 biegu potrafi się bezproblemowo zebrać.Na trasie też wystarczy tylko dodać gazu bez konieczności redukcji auto wchodzi odrazu na obroty.Spalanie niskie średnio wychodzi 5.4L według wskazań kompa.Jestem zadowolony silnik jest dopracowany pod każdym względem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Astra 1.6 CDTI Ecoflex 136KM Rok / Przebieg: 2015 rok 86.000km Śr. spalanie: 5.4

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CRDI17.12.2018

Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę (kombii) i m

Polecam

8.73

Silnik 2.0 CRDI17.12.2018

Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę i moc auta.

Polecam

8.73

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.