Silnik 1.6 D-4D 112KM (1WW) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9170

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)18.06.2019

Mam Toyotę Corolle z silnikiem 2.0 D. już 14 lat przejechanie ma 310 tyś awaria zero Ani razu mnie nie zawiodła 2 razy w Chorwacji

Polecam

9.17

Silnik 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)17.06.2019

Zdaję sobie sprawę, że dodając taką opinię jestem w mniejszości. Nie wiem skąd tyle pozytywów, ale ja szukając informacji o s

Odradzam

8.19

Silnik 2.0d N47 D20 116/143KM16.06.2019

Bardzo dobry samochodzik

Polecam

7.33

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6d D4D o mocy 112KM z maksymalnym momentem obrotowym 270Nm przy 175 obr/min miała swój debiut w Toyocie Verso w 2013 roku.Jest to konstrukcja koncernu BMW którą znajdziemy również pod maską BMW Serii 1,Mini Cooper.Silnik charakteryzuje się przede wszystkim niskim poziomem spalania, dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy.Wysoki moment obrotowy pozwala na płynną i dynamiczną jazdę przez co silnik się nie męczy a wyprzedzanie odbywa się bez konieczność nagłej redukcji biegów.Jak przystało na nowoczesną konstrukcję silnik został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełni normy spalin Euro 6.Dodatkowo Toyota zmodyfikowała osprzęt i dostosowała go do potrzeb swoich pojazdów.Po pierwsze znajdziemy tu nowy system sterowania elektronicznego jak również przeprojektowany układ chłodzenia i dolotowy oraz nowe koło dwumasowe.Między innymi miało to posłużyć obniżeniu poziomu hałasu oraz drgań.Reasumując jednostka 1.6 D4D zapożyczona z  koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką kulturą pracy.Użytkownicy szukający silnika o dobrych parametrach i niskich kosztach użytkowania będą usatysfakcjonowani .

Zalety:
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra elastyczność
dobra dynamika i przyspieszenie

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 3):
(9.89)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Toyota Verso 20.02.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jak dla mnie to auto jest dobre. Mam je już 2 lata.zero problemu. . "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 112 Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 6.7
Leszek 03.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak na razie same plusy niskie spalanie niskie koszty serwisu bo jedynie wymiany oleju i filtrów.Silnik w zupełności wystarczający do dynamicznej jazdy ale bez szaleństw ,dobra elastyczność brak turbodziury.Spalanie auta średnio 5.6 l na trasie przy spokojnej jeździe po niżej 5l miasto tak w granicach 6.7l.Silnik bardzo cichy i pracuje jak szwajcarski zegarek nie można nic mu zarzucić."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Toyota Auris Touring Rocznik / Przebieg: 2016r 53.000km Śr. spalanie: 5.6
Moris 26.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zakup kontrolowany !!! Z zamysłem,silnik w aucie Typu MiniVan Toyota Verso najważniejsze było aby silnik palił mało a nie miał 150KM.Jestem bardzo usatysfakcjonowany,silnik pali około 5.5 l średni po za miastem trasa różnie od 4.4l na emeryta do 4.8 Maks Miasto to 6.7L.Dynamika na dobrym poziomie wręcz wystarczająca,dobra elastyczność ładna cicha praca.I co ważne silnik bezproblemowy,auto stoi na zewnątrz i pali przy największych mrozach.Jestem bardzo zadowolony z całokształyu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Toyota Verso 112KM Rocznik / Przebieg: 2015r 86.000km Śr. spalanie: 5.5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.