Silnik 2.0 D3 16V 150KM (D4 204T4/T9) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4126

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)20.02.2019

Po ponad 200 km raczej bezproblemowo. Silnik bierze olej, ale poza tym nic się nie dzieje. Ma kopa jak miał kiedyś, jest relatywnie

Polecam

8.06

Silnik 1.6 D-4D 112KM (1WW)20.02.2019

Jak dla mnie to auto jest dobre. Mam je już 2 lata.zero problemu. .

Polecam

9.89

Silnik 2.0 TDCI/PSA (od 2005)19.02.2019

Bardzo dobry silnik.230 tys km przejechane i wszystko w oryginale.Do tej pory tylko filtry,oleje i klasyczne eksploatacyjne czynności.

Polecam

8.78

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)19.02.2019

Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 3

Polecam

9.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D3 DRIVE-E o mocy 150KM  wszedł do produkcji od 2015 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo XC60, S60, V60, V70, V40 Cross Country.Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny Drive-E która ma zastąpić silnik 2.0 D3 136/150KM.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 350Nm przy 1500-2500 obr./mino bardzo dobrej dynamice.Silnik został przysłowiowo odchudzony co przełożyło się na niższy poziom spalania który bezproblemowo oscyluje po niżej 5l.Na niezła elastyczność wpływa 8 stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic która jest idealnie zestrojona z silnikiem.W ofercie znajdziemy również wersje z 6 biegową skrzynią manualną.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
dobra dynamika
dobra elastyczność
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
niska kultura pracy
awarie paska osprzętu
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Eryk 07.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik moc dynamika i oszczędność to jego atuty,to moje trzecie Volvo wcześniej maiłem 2.4D5 ale ten nie odbiega jakoś drastycznie od legendy.Powiem tak jest bardzo elastyczny cichy i na swoją moc bardzo dynamiczny.Nie chcę porównywać do 5-cylindrówki bo to nie ma sensu ale naprawdę kultura pracy jest na najwyższym poziomie.Polecam i myślę że nikt się nie zawiedzie zwłaszcza że silnik jest mega oszczędny bo średnio spala 5.5L.(zero awarii,koszty to wymiany serwisowe i to wszystko)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Volvo V70 FL Rocznik / Przebieg: 2015 r 107.tys Śr. spalanie: 5.5

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.