Silnik 2.0 D2 DRIVE-E 120KM

Silnik 2.0 D2 DRIVE-E 120KMWyświetleń: 1320

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.0 D2 DRIVE-E 120KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D2 DRIVE-E o mocy 120KM  wszedł do produkcji od 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40,S60V60,V70.Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny Drive-E która ma zastąpić silnik 1.6 D2 115KM.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 280Nm o bardzo dobrej dynamice.Jednostka występuję w zestawieniu z 6 biegową automatyczną lub manualną skrzynią.Silnik zwiększył pojemność do 2 litrów a moc zaledwie do 120KM jednak technologie jakie zastosowano,pozwoliły na zmniejszenie zużycia paliwa oraz poprawieniu osiągów.Na te wartości wpływa przede wszystkim konstrukcja silnika który jest lżejszy,cichszy i bardziej dynamiczny od poprzednika.Jednak priorytetem było skonstruowanie jednostki o niskiej emisji spalin.Obecnie jest to jeden z najmniej emitujących CO2 silników na rynku,jego norma daleko wybieg od dzisiejszych wymogów w Europie, w cyklu mieszanym emituje 91 g/km.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostk.Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu C oraz D dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
dobra dynamika
dobra elastyczność
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
niska kultura pracy
awarie paska osprzętu
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.