Silnik 2.4 D5 163KM (01-05)

Silnik 2.4 D5 163KM (01-05)Wyświetleń: 3809

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 163KM (01-05)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 163KM z maks.momentem obrotowym 340Nm przy 1750 obr.min.Ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Jednostka 5 cylindrowa całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest to najbardziej popularny silnik Volvo który jest stosowany od 2001 roku do dnia dzisiejszego z wieloma modyfikacjami oraz wyższymi mocami .Ta odmiana była stosowana w latach 2001-2005 jest zaliczana do najmniej awaryjnych odmian.Nie jest naszpikowana drogim osprzętem jak jej nowsze odmiany, w tej wersji nie znajdziemy  filtra cząstek stałych DPF i spełnai jedynie normę splin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Jest jedną z najpopularniejszych odmian to wersja trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 19):
(8.82)
Trwałość
 9.21/10
Utrzymanie
 8.05/10
Dynamika
 9.21/10

Głosy według opinii:

181

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Borson72 30.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry niskie spalanie super elastyczny i bezawaryjny silnik. Mam ten motor w Volvo V70 z manualem przez cztery lata żadnej awarii. Polecam ten silnik wszystkim co lubią mocny i elastyczny silnik o dźwieku nie przypominającym diesla... Jedna rada polecam olej 5W/40 i wymiana co 12000."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo V70/163km Rok / Przebieg: 2003/270000 Śr. spalanie: 6.7
ElNino 16.01.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
""Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków i układu paliwowego, dzięki temu wtryski chodzą ciszej i silnik ogólnie lepiej sie zbiera, mniej kopci przy ostrym przycisnieciu ( duzo informacji na necie- szukać olej 2t do diesela). Olej w silniku ( wchodzi 6l) TYLKO syntetyk 5w30 i nie ma co zmieniać na półsyntetyk! Wymiana co rok lub co 10.000km. Rozrzad kompletny koszt 480pln wymieniłem sam! Zawieszenie wcale nie takie drogie. Spalanie jakieś 5.5L trasa. 6,3 mieszany tryb, miasto pod 8. Mierzona metodą lania pod korek. Tylko dobre paliwo, nie lać gówna szkoda wtrysków! Tak dbane auto potrafi przejechać nawet milion a wtryski bez problemu zrobią minimum 700000km. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163 Rok / Przebieg: 270000 Śr. spalanie: 6.3
Krzysztof 06.10.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
""Kupiłem Volvo V70 III 2008 2.4 163 KM z przebiegiem 340 tys.km. Wystąpił problem z uszczelką pod głowicą przy przebiegu 355 tys.km. Koszt z wymiana rozrządu itp. ok. 5 tys, zł. Przy przebiegu 383 tys.km wymiana dysku przepustnicy ( popularnie zwane klapki kolektora ) - koszt. w serwisie Volvo 2.300 zł. Dzisiaj na liczniku 396 tys.km. Samochód z którego jestem niesamowicie zadowolony. Dynamiczny, cicha, przyjemna praca. Po przejechaniu na raz trasy ponad 1000 km w ogóle nie odczuwane zmęczenie.Umiarkowanie oszczędny. Trasa ponad 1000 km przy jeżdzie oszczednej zużycie paliwa 6,5 l/100 km.Średnie zużucie paliwa wskazywane przez komputer ok. 7.2 l. Aktualny stan licznika 396 tys. km i żadnych oznak możliwości wystąpienia problemów. Ale realnie oceniając mając przyjemność jezdżenia samochodem klasy premium za kwote kilkudziesięciu tys. zł należy się liczyć od czasu do czasu z poniesieniem kosztów. Nie ma niestety samochodów bezawaryjnych. Zgadzam się jednak z użytkownikami samochodów podkreślających dbałość o systematyczność przeglądów technicznych i wymianę olejów zalecanych przez Volvo ( m.in. Motul 0W30 - na którym mój znajomy z Holandii przejechał juz ponad 600 tys. km wymieniając olej zgodnie z instrukcja co 20 tys. km. Sam mam zamiar używać tego oleju wymieniając go co 15 tys.km. Ogólnie chyba nie szybko bym nie zamienił tego samochodu na inny, a przejeździłem w życiu różnymi samochodami ponad 1.5 miliona km." "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V70 Rok / Przebieg: 2008 396000 Śr. spalanie: 7.2
Michał 23.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 163KM już po chipie na 220KM/500NM. Motor jest świetny, ma mocniejsze korbowody od starej D5, dzięki SWIRL i dużej el. sterowanej turbosprężarce możemy osiągnąć lepsze wyniki na hamowni i dłużej pocieszyć się motorem(pomijajac fakt jak zadbana musi być całość żeby pomyslnie przeszłą testy na hamowni :) o czym niektórzy zapominają, głupio uważając że po chipie to już zajechane auto :D. O dynamice i prostocie budowy silnika jak i dostępu do osprzętu nie trzeba się nawet wypowiadać bo jest świetnie! (tu miałem porównanie do 2.0 diesel BMW, gdzie zrobić rozrząd to 1300pln!!!, a Volvo 450pln.) Naprawdę super, szkoda że nowe to już tylko 4 cylindry... 5 brzmi świetnie." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: D5244T5 S60 / 163 na 220KM Rok / Przebieg: 2006/250tys km Śr. spalanie: 7.5
VOLVO D5 01.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto posiadam od ponad 10 lat, na liczniku 750 tys tylko raz wymieniałem koło dwu masowe, olej mobil 10w40 co 10 tys, po tym czasie stwierdzam że to najlepszy diesel jaki kiedy kolwiek istniał, wtryskiwacze jeszcze fabryczne choć już dymek widać z wydechu, turbo idealne, egr nawet nie wiem czy tam jest, spalanie bardzo niskie rekord przy spokojnej jeździe 4.6 z dystrybutora, przy normalnej jeździe do 120 5.5l silnik jest oszczędny do 160 3tys obrotów po wyżej tej prędkości spalanie rośnie (komputer pokazuje bzdury np.3.2 l/100) miasto max 8 przy dynamicznej jeździe, silnik bardzo kulturalnie pracuje, 5 cylindrów przyjemnie brzmi. Awarie jakie miałem, połamały się łopatki pompy wody (były plastikowe) pompa zmieniana na taką z matalowymi łopatkami, raz padł termostat pare lat temu był bardzo drogi 450zł, czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (przy dynamicznym przyspieszaniu wyskakiwał błąd i auto drastycznie traciło moc) zerwane koło pasowe napędzające pasek wielorowkowy o dziwo auto dojechało z Ostrowca Świętokszyskiego do Warszawy bez paska. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S80 / 163 Rok / Przebieg: 2002 / 750 Śr. spalanie: 6
<<<1234>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.