Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12670

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI 16V CR 120KM (EA189)15.09.2019

Bardzo udana jednostka. Ja w ciągu 3 lat przejechałem 50000km i jedyny mój wkład to filtry i olej, jedynie spalanie jest trochę wi

Polecam

8.67

Silnik 2.1 d 170/177KM (OM651)12.09.2019

Silnik potrafi zaskoczyc przy odpowiednim serwisowaniu,filtry,a szczegolnie wymiana oleju czesciej niz przewiduje serwis.

Polecam

9.33

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)11.09.2019

Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z

Polecam

8.77

Silnik 2.0 TDCI 163KM DPF (PSA)11.09.2019

Super silnik, bardzo elastyczny i dużym momencie co nawet w cegłówce takiej jak Galaxy daje się odczuć. Przebieg 100tys. i jak na

Polecam

9.74

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 163KM z maks.momentem obrotowym 340Nm przy 1750 obr.min.Ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Jednostka 5 cylindrowa całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest to najbardziej popularny silnik Volvo który jest stosowany od 2001 roku do dnia dzisiejszego z wieloma modyfikacjami oraz wyższymi mocami .Ta odmiana była stosowana w latach 2001-2005 jest zaliczana do najmniej awaryjnych odmian.Nie jest naszpikowana drogim osprzętem jak jej nowsze odmiany, w tej wersji nie znajdziemy  filtra cząstek stałych DPF i spełnai jedynie normę splin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Jest jedną z najpopularniejszych odmian to wersja trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 20):
(8.87)
Trwałość
 9.25/10
Utrzymanie
 8.15/10
Dynamika
 9.2/10

Głosy według opinii:

191

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

11.07.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 2004/502tyś Śr. spalanie: 6.5
Borson72 30.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry niskie spalanie super elastyczny i bezawaryjny silnik. Mam ten motor w Volvo V70 z manualem przez cztery lata żadnej awarii. Polecam ten silnik wszystkim co lubią mocny i elastyczny silnik o dźwieku nie przypominającym diesla... Jedna rada polecam olej 5W/40 i wymiana co 12000."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Volvo V70/163km Rocznik / Przebieg: 2003/270000 Śr. spalanie: 6.7
ElNino 16.01.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
""Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków i układu paliwowego, dzięki temu wtryski chodzą ciszej i silnik ogólnie lepiej sie zbiera, mniej kopci przy ostrym przycisnieciu ( duzo informacji na necie- szukać olej 2t do diesela). Olej w silniku ( wchodzi 6l) TYLKO syntetyk 5w30 i nie ma co zmieniać na półsyntetyk! Wymiana co rok lub co 10.000km. Rozrzad kompletny koszt 480pln wymieniłem sam! Zawieszenie wcale nie takie drogie. Spalanie jakieś 5.5L trasa. 6,3 mieszany tryb, miasto pod 8. Mierzona metodą lania pod korek. Tylko dobre paliwo, nie lać gówna szkoda wtrysków! Tak dbane auto potrafi przejechać nawet milion a wtryski bez problemu zrobią minimum 700000km. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 163 Rocznik / Przebieg: 270000 Śr. spalanie: 6.3
Krzysztof 06.10.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
""Kupiłem Volvo V70 III 2008 2.4 163 KM z przebiegiem 340 tys.km. Wystąpił problem z uszczelką pod głowicą przy przebiegu 355 tys.km. Koszt z wymiana rozrządu itp. ok. 5 tys, zł. Przy przebiegu 383 tys.km wymiana dysku przepustnicy ( popularnie zwane klapki kolektora ) - koszt. w serwisie Volvo 2.300 zł. Dzisiaj na liczniku 396 tys.km. Samochód z którego jestem niesamowicie zadowolony. Dynamiczny, cicha, przyjemna praca. Po przejechaniu na raz trasy ponad 1000 km w ogóle nie odczuwane zmęczenie.Umiarkowanie oszczędny. Trasa ponad 1000 km przy jeżdzie oszczednej zużycie paliwa 6,5 l/100 km.Średnie zużucie paliwa wskazywane przez komputer ok. 7.2 l. Aktualny stan licznika 396 tys. km i żadnych oznak możliwości wystąpienia problemów. Ale realnie oceniając mając przyjemność jezdżenia samochodem klasy premium za kwote kilkudziesięciu tys. zł należy się liczyć od czasu do czasu z poniesieniem kosztów. Nie ma niestety samochodów bezawaryjnych. Zgadzam się jednak z użytkownikami samochodów podkreślających dbałość o systematyczność przeglądów technicznych i wymianę olejów zalecanych przez Volvo ( m.in. Motul 0W30 - na którym mój znajomy z Holandii przejechał juz ponad 600 tys. km wymieniając olej zgodnie z instrukcja co 20 tys. km. Sam mam zamiar używać tego oleju wymieniając go co 15 tys.km. Ogólnie chyba nie szybko bym nie zamienił tego samochodu na inny, a przejeździłem w życiu różnymi samochodami ponad 1.5 miliona km." "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: V70 Rocznik / Przebieg: 2008 396000 Śr. spalanie: 7.2
Michał 23.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 163KM już po chipie na 220KM/500NM. Motor jest świetny, ma mocniejsze korbowody od starej D5, dzięki SWIRL i dużej el. sterowanej turbosprężarce możemy osiągnąć lepsze wyniki na hamowni i dłużej pocieszyć się motorem(pomijajac fakt jak zadbana musi być całość żeby pomyslnie przeszłą testy na hamowni :) o czym niektórzy zapominają, głupio uważając że po chipie to już zajechane auto :D. O dynamice i prostocie budowy silnika jak i dostępu do osprzętu nie trzeba się nawet wypowiadać bo jest świetnie! (tu miałem porównanie do 2.0 diesel BMW, gdzie zrobić rozrząd to 1300pln!!!, a Volvo 450pln.) Naprawdę super, szkoda że nowe to już tylko 4 cylindry... 5 brzmi świetnie." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: D5244T5 S60 / 163 na 220KM Rocznik / Przebieg: 2006/250tys km Śr. spalanie: 7.5
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.