Silnik 2.4 D5 185KM (05-09) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3999

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 185KM (05-09)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok/lub co 20.000 km w zależności od wersji.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 185KM z maks.momentem obrotowym 400Nm przy 200 obr.min.Ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Jednostka 5 cylindrowa całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest to druga odmiana po wersji 163KM, stosowana od 2006r bardziej zaawansowana technologicznie z nowszym sprzętem.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to podniesienie mocy ze 163KM do 185KM oraz nowszy układ wtryskowy w którym zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch nienaprawialne !!! Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Aby spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5 w silniku seryjnie montowano filtr cząstek stałych DPF. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!! Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niskie p spalanie.Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością,oraz długą żywotnością ponad 500tys kilometrów,oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 13):
(8.1)
Trwałość
 8.54/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.77/10

Głosy według opinii:

112

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 28.11.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Posiadam xc70 2006r 185 Km przebieg 435 tys u mnie zrobił 175 tys spalanie śr. 7l, zero problemów z obsługą wgrałem menu j.polski (był sprowadzony na zamówienie kolor i wyposażenie z Niemiec), szukam nowszego już po lifcie do przebiegu 500tys, wcześniej miałem d5 2003r V70 220 tys żadnych napraw spalanie było niewielkie ok.5L, nie wtajemniczeni nie wierzą, awd spala 7 na trasie bez wielkiego oszczędzania, okazyjnie jeźdzę audi A4 2008r 2,0 TDI bez porównania jakość prowadzenie ergonomia polecam vo, i.. już nie zmienię marki, może tylko za 20 lat na elektryka bez d5 bo innych nie będzie,koszty utrzymania nie są duże oryginalny rozrząd nożna nabyć samemu za 900 zł oczywiście plus wymiana, ew. coś z Volvofan z Białegostoku maja wszystko do nich, samochód wysokiej jakości i klasy silnik pracuje jak benzyna.Od 2000 r Comonrail w produkcji volvo, większość marek zaczęła masowo comona robić około 2008r ale i tak nie wyszedł tak jak D5, czyściłem raz DPF z wypalaniem koszt nieduży 200 zł w czerwcu 2017 czyli już po 400 tys. pozdr.Mariusz" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: XC 70 185 Rok / Przebieg: 2006/435tys. Śr. spalanie: 7
Bartosz 28.05.2017
Średnia:
(5.33)
Nie
""Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to dwie te same jednostki, ale różniące się osprzętem! Niestety ale mój silnik przy przebiegu 245 tys zmielił klapkę kolektora i silnik do remontu. Koszt ok 10 tys zł, na szczęście części dość łatwo dostępne. Jedyny problem - pękła głowica ale to też do ogarnięcia. Wtryskiwacze również wytrzymały 245 tys. km. i są to zupełnie inne wtryski niż te które wystepują w silniku o mocy 163 km. Tamte potrafią przejechać 400 tys. km. Na szczęście regeneracja bezproblemowa, i niezbyt kosztowna w stosunku do ceny samego auta. Przy okazji wymieniono uszczelnienia turbiny. Całość 15 tys zł z remontem jednostki. Do 300 tys km dojechałem już bez problemów ;)" "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: s80/185 Km Rok / Przebieg: 2008/300tys Śr. spalanie: 7.5
Agent 09.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Również posiadam volvo s60 z silnikiem D5 wresja 185 KM, jestem bardzo zadowolony z samochodu, sprowadzony z Francji przebieg 240 tyś, podbijany w serwisie, szybki samochód jak na nasze drogi idealna moc, spalanie na trasie 7/8l, mocny i ekonomiczny polecam" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 185 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 10
Maro 11.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Witam, posiadam autko od nowosci z tym oto silnikiem i jest to juz drugie moje Volvo w zyciu. Po prostu ten silnik jest niezniszczalny. Chip tuning dostal jeszcze bedac na gwarancji i do dzis kompletnie nic sie nie zepsulo, jedynie raz zostal przeczyszczony EGR!!! Po 248 tys. kilometrow moge powiedziec ze wymieniajac tylko olej na 0W30 o normie A5/B5 oraz wszystkie filtry co 10tys. km. nie mam zadnych problemow. Niektorzy zmieniaja olej po dluzszym przebiegu, wtedy wymieniaja moze turbosprezarki czy cos... ale jak dbasz tak masz. :-) Pozdrawiam!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 70 2.4 D5 Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.4
11.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Ja mam c30 z tym silnikiem :) . Ze wszystkim się zgodzę, dynamika, przyspieszenie (!), bezawaryjność, przyzwoite spalanie, jedynie ta kultura pracy jest lekko dyskusyjna ;) " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: c30 Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: ?
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.