Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)Wyświetleń: 4159

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 55):
(8.7)
Trwałość
 8.58/10
Utrzymanie
 7.82/10
Dynamika
 9.71/10

Głosy według opinii:

496

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 10.02.2017
Średnia:
(2.67)
Nie
""ustalmy jedno od 2010 jest to inny silnik nie mylmy starej dobrej D5 z silnikiem od 2010 roku do końca 2013 roku bo w tych latach silnik ten to wielkie nieporozumienie. nagminnie pękające tuleje oraz uszczelka pod głowicą. Silnik w autach s60, s80, v60 xc60 xc90 " "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 170/205 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8
Mariusz 06.11.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Nabyłem drogą kupna VOLVO XC70 D5 AWD 2013 rok przebieg 190 tys km oryginał kupiony od znajomego który nabył auto w salonie jako nowe. Co mogę powiedzić po przejechaniu 50 tys km. Zero ale to absolutne zero problemów. Wymiana oleju co 15 tys km daje gwarancję czystości silnika i bezproblemowej eksploatacji DPF. Serwisanci przestrzegają że to D5 jazda nim jak D3 na rekord niskiego zużycia paliwa 6l (pojazd waży 2t) to krótka droga do problemów dlatego konie trzeba karmić i żwawo operowač pedałem gazu. Na autostradach jeżdzić 140-150 km/h i tankować paliwo dobrej jakości o obliżonej zawartości siarki (abałość o wtryski w nowej wersji nie są poddawane regeneracji a to spory koszt który można odłożyć w czasie nawet o 80-100 tys - wymiana 250-300 tys km. Moje wtryski sprawdzałem przy przebiegu 190 tys bezpośrednio w Bosh i diagnoza to potwierdza używanie dobrej jakości paliwa opłaciło się). Polecam ten model i silnik pod wzgllędem dynamiki, na uznanie zasługuje układ kierowniczy i komfort podróżowania na długich trasach. Pokonanie pojazdem dystansu 1000-1500 kilometrów kończy się zawsze tak samo jakbym przejechał 400 km VW Touaregiem z ktrórego się przesiadłem 3,5 V6 2010 rok. W czym VOLVO jest słabsze od VW to dzielność w lekkim terenie, i uciąg przyczepy. Ale kupując VOLVO XC70 AWD D5 oczekiwałem max komfortu i radości z jazdy i te warunki spełnia w 100%. Co dalej zobaczymy wszystko się kiedyś psuje mam nadzieję że nie w moich rękach jak doświadcze złego napewno Wam to opiszę na razie słowa uznania dla VOLVO za ten model i konfiguracjé." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V70 AWD D5 Rok / Przebieg: 2013 190 tys km Śr. spalanie: 9-9.5l
Józek 30.05.2016
Średnia:
(6.67)
Nie
""Ja chyba miałem pecha kupiłem sam. 140 tys przebiegu po zakupie stwierdziłem ubytek płynu przejechałem 1 tys km po miesiącu. Kaplica silnik do wymiany sprawa trafi do sądu, przyczyna kupiłem sam z pękniętą tuleja, koszt 35 tys - masakra. poza tym sam jest fajny." "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 Rok / Przebieg: 2010/140 tys Śr. spalanie: 7.8
Andrzej 09.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik w moim xc60 2011 spisuje się znakomicie nie mam z nim żadnych problemów. Może trudno w to uwieżyć ale jadąc że śląska nad morze bocznymi drogami wykręciłem 6,2l/100km,nie przekraczając prędkości 100/h w 2 osoby.Można?-można. - " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60/215 Rok / Przebieg: 2011/88tkm Śr. spalanie: 7.8
Marian 02.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""XC60 - D5 205 KM M2011 kupiłem u polskiego dealera. Od razu zostało wgrane oprogramowanie POLESTAR 225 KM. Po usunięciu kilku usterek podczas pierwszych 6 miesięcy ( na gwarancji ) auto sprawuje się znakomicie - 260 tyś. Przyszedł czas na wymianę wtryskiwaczy - ale cały czas jeżdżę i odpala nawet na mrozie ( w serwisie mówili, że będą kłopoty ...??? ) Dynamika lepsza niż w konkurencji ( Q5, X3 ) i można się brać z dieslami Cayenne , Q7, TUAREG, JEEP itd... Zawsze do przodu... ( mogło by być tylko dłuższe przełożenie skrzyni biegów - czytaj oszczędniejsze ). Przy 160 km/h - 3000 obr/min - to jak na diesla szkoda silnika, ale daje radę. Spalanie - miasto - ok 10,5, za miastem ok 8,5, na autostradzie 180 km/h - ok 11,5 ~12l, w Niemczech 200km/h - ok 13,5~15,5l - w zależności od kierunku wiatru - czyli w normie . Najbardziej oszczędny jest do 160 km/h - ok 9,0~10l/100km. W sumie, ważne, że idzie jak żaden inny SUV w tej klasie. Proponuję odsadzenia na felgi po 15mm przód i 20 mm na tył. Samochód za zakrętach jedzie jak gokard, lepiej jak nisko zawieszone osobówki - POLECAM Nie rozumiem polityki VOLVO jeśli chodzi o silnik 2l D5 w nowych modelach XC90 - ponad 2 T. Moc silnika ( 2,4 D5 ) można spokojnie podciągnąć wg nowego oprogramowania do 280 KM i 600 Nm i nawet utrzymać EURO 6. Od razu wchodzę w taki np. XC90 m2017... Zobaczymy, może coś szybko wymyślą , bo czas leci... a konkurencja - Q7, X5 - nie śpi. Co o tym sądzicie??? " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC60 225 KM Polestar Rok / Przebieg: 2011 / 260 tyś Śr. spalanie: 11.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Silnik 1.6 BlueHDI 120KM18.06.2018

Świetny silnik, na początku mocno sceptycznie podszedłem do niego ale w tej chwili po prostu jest boski, zbiera się nie najgorzej p

Polecam

7.50

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.