Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9383

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 59):
(8.72)
Trwałość
 8.64/10
Utrzymanie
 7.83/10
Dynamika
 9.68/10

Głosy według opinii:

536

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jakub 13.12.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Przebieg 132 000, troche turbo chlapie w nim olejem i jest to znany problem, to samo rura od odmy. Po za tym dwa razy wymienialiśmy pasek klinowy. Reszta- bez problemu. Problemy z DPF to nie wina silnika tylko sposobu użytkowania- auto co jakiś czas solidnie "pomęczone" i zero problemów. W XC60 205km może nie powoduje że auto jest rakietą, bo nie jest ale jeździ przyjemnie. Natomiast spalanie tej jednostki to zdecydowany minus- średnio 8,5-9L, jazda autostradowa to ponad 10, o naprawdę szybkiej jeździe nawet nie wspomnę bo wyniki jak z dobrej turbo benzyny. Ogólnie przyjemny silnik z ładną pracą "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: XC60 Rok / Przebieg: 2010/ 132000 Śr. spalanie: 9.0
Tata 17.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma bi-Turbo i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super, dźwięk silnika przy dynamicznej jeździe powyżej 60km/h bajka. Dźwięk silnika przy małych prędkościach fuj i głośno (chyba że gra radio albo wentylator;) ). Spała od 8.2-8.5 (dla XC70) nie jest źle jak ma prawie 2T auto, jadąc nie czuje się tej masy. Brak kontrolki temperatury cieszy i normalnego bagnetu. Na razie uczę się tego silnika i przyzwyczajam, poprzedni jaki miałem to niezawodny D5 163KM i ma już 380 tyś km i nadal chodzi jak zegarek. Mam nadzieje ze ten też sporo przejedzie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 225KM Polestar Rok / Przebieg: 2009/146000 Śr. spalanie: 8.3
przemek 09.10.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"XC60D5 205KM na blacie 260kkm w manualu..... już takich silników nie będzie .... polecam ten motor bo przyjemność z jazdy jest 10/10."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60 Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 10
Włodzimierz 12.09.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Kupiłem 5 letnie s60 D5/163KM przywiezione z Francji miało podobno 132tyś km.Jezdziłem nim 8 lat i dodatkowo zrobłem 260 tyś(382 tyś) nie robiąc dwumasy.Aż do momentu kiedy w stacji benzynowej zatankowali mi zamiast ON to Pb. Po 2 miesiącach musiałem regenerować wtryski.Teraz jeżdżę s80 D5/205 KM przebieg 231tys km i na razie jest super.Polecam"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s80 D5 205KM Rok / Przebieg: 2009/231000 Śr. spalanie: 6.7
Marcin 10.02.2017
Średnia:
(2.67)
Nie
""ustalmy jedno od 2010 jest to inny silnik nie mylmy starej dobrej D5 z silnikiem od 2010 roku do końca 2013 roku bo w tych latach silnik ten to wielkie nieporozumienie. nagminnie pękające tuleje oraz uszczelka pod głowicą. Silnik w autach s60, s80, v60 xc60 xc90 " "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 170/205 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.