Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)Wyświetleń: 5886

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 55):
(8.7)
Trwałość
 8.58/10
Utrzymanie
 7.82/10
Dynamika
 9.71/10

Głosy według opinii:

496

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Arek Kozioł 11.06.2014
Średnia:
(4.67)
Nie
"Co robić - u mnie jak u kolegi Max i Mirka uszkodzenie silnika ( D5 215 KM )Volvo umywa ręce. Co robić???? Moi znajomi śmigają z tym silnikiem i są bardzo zadowoleni ale jak widać usterka występująca to nie odosobniony przypadek. Auto jest naprawdę super ale problem jaki jest to skandal" "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Andrzej 11.06.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""A ja mam D5 215 KM i już 200 tys.km i zero problemów. Auto mruczy aż miło" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5 215 KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Krzysiek 02.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Aż przykro czytać takie opinie ,na szczęści ja nie mam takich złych odczuć wręcz przeciwnie silnik jak najbardziej godny polecenia .Auto S80 przebieg 175 tyś od nowości w mich rękach,tylko serwis który niestety nie jest tani,silnik bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny.Spalanie na poziomie 6.5-7L piszę o jeździe dynamicznej i większość trasa ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo S80 2.4 D5 215KM Rok / Przebieg: 2011r 175 tyś Śr. spalanie: 6.5-7L
Max 15.05.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
""Niestety marka volvo mnie rozczarowała- to moja 4 volvinka z żadną nie miałem problemu niestety ale silnik D5 215 KM mnie zawiódł. przy 90 tyś. km pękła obudowa cylindra. Niestety mój przypadek nie jest jedyny po poszperaniu w Internecie okazuje się ze ten silnik ma taka przypadłość - albo uszczelka pod głowica pada albo pęka obudowa cylindra. Volvo niestety umywa ręce i nie chcę uznać tego jako wadę fabryczną." "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v 60 D5 215 KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
ARTUR 15.05.2014
Średnia:
(4.00)
Nie
"kupiłem auto opierając się na opiniach innych ludzi którzy bardzo ten silnik chwalili- niestety jak u kolego MAX - przy 120 tyś wywaliło uszczelkę głowicy- mam dokładnie ten sam silnik co on- chyba volvo zrobiło jakiś błąd " "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 D5 215 Rok / Przebieg: 2013 rok Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Silnik 1.7 CRDI 141KM (od 2013)19.08.2018

Powiem tak szału niema ale też niema tragedii,silnik bardziej dla jazdy spokojnej a niżeli do bicia rekordów.Zresztą auto tego typ

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.