Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10526

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 59):
(8.72)
Trwałość
 8.64/10
Utrzymanie
 7.83/10
Dynamika
 9.68/10

Głosy według opinii:

536

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Słąwek W-wa 14.06.2014
Średnia:
(4.67)
Tak
""Dodam od siebie bo także śmigam s60 D5 215 KM- ostatnio koledze taki silnik padł przy 80 tys. km.... Zaczynam także się obawiać... Co na to Volvo Polska czemu milczą. Niemniej jednak auto super!!!" "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: s60 D5 2.4 215 Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Marcin z Włocławka 12.06.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"v60 to super auto - naprawdę miło się jeździ. Mój sąsiad ma 2.0 - to zbyt mało jak na te auto ja kupiłem D% 215 KM i jestem super ale to super zadowolony mam przebieg 140 tys. km i trochę się zmartwiłem czytając o tych awariach. Mam nadzieję że mnie to nie spotka... A co na to ASO może ktoś z Aso by się wypowiedział Panowie czytają te wpisy...." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v60 D5 Rocznik / Przebieg: 140 tys Śr. spalanie:
rob 12.06.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
""troszke mnie te opinie zaniepokoily. wlasnie zmienilem s60 d5 (185) na v60 d5 (215). Z s60 bylem mega zadowolony 173tys km i zadnych problemow. Silnik - rewelacja, dynamiczny i zadawalal sie srednio 6,5 L/100km ( moj rekord przy "mega dziadkowej" jedzie na trasie pabianice poznan to 3,9l/100km. Coz zobaczymy co spotka mnie z v60..." "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: volvo v60 Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Mirek 11.06.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
""D5 215 KM super brzmi i ma super osiągi niestety ale nie można tego powiedzieć o trwałości. Kompletne zero możliwości naprawienia jednostki. D5 215 KM niestety mnie rozczarował awaria przy 120 tys km - silnik tylko i wyłącznie do wymiany. A co na to Volvo ???? czemu pękaja tuleje i czemu volvo nie chce tego uznawać jako wada fabryczną!!!" "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: s60 D5 215 KM Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Arek Kozioł 11.06.2014
Średnia:
(4.67)
Nie
"Co robić - u mnie jak u kolegi Max i Mirka uszkodzenie silnika ( D5 215 KM )Volvo umywa ręce. Co robić???? Moi znajomi śmigają z tym silnikiem i są bardzo zadowoleni ale jak widać usterka występująca to nie odosobniony przypadek. Auto jest naprawdę super ale problem jaki jest to skandal" "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: s60 Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.