Silnik 2.4 D5 20V 215KM (D5 244T11/T15) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 16879

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 2015KM z maks.mom.obr.420Nm przy 1500-3250 obr.min ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Jednostka 5 cylindrowa III -Generacji opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo która weszła do produkcji od 2009.r.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 Bar !!!. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 60):
(8.57)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 7.7/10
Dynamika
 9.52/10

Głosy według opinii:

546

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

kris www 15.06.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
""Mam v60 d5 215KM obecny przebieg 190 tyś.km 2011 rok. Na chwile obecną jestem super z auta zadowolony , super dynamiczny silnik, z naprawianych elementów pasek napędu i jakaś tam delikatna sprawa w tylnym zawieszeniu. Co do awaryjności silnika faktycznie słyszałem o przypadkach ale każda marka ma takie przypadki. Polecam v 60 to super auto! " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v60 d5 215KM Rocznik / Przebieg: 190 tyś.km 2011 rok Śr. spalanie:
Słąwek W-wa 14.06.2014
Średnia:
(4.67)
Tak
""Dodam od siebie bo także śmigam s60 D5 215 KM- ostatnio koledze taki silnik padł przy 80 tys. km.... Zaczynam także się obawiać... Co na to Volvo Polska czemu milczą. Niemniej jednak auto super!!!" "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: s60 D5 2.4 215 Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Marcin z Włocławka 12.06.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"v60 to super auto - naprawdę miło się jeździ. Mój sąsiad ma 2.0 - to zbyt mało jak na te auto ja kupiłem D% 215 KM i jestem super ale to super zadowolony mam przebieg 140 tys. km i trochę się zmartwiłem czytając o tych awariach. Mam nadzieję że mnie to nie spotka... A co na to ASO może ktoś z Aso by się wypowiedział Panowie czytają te wpisy...." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v60 D5 Rocznik / Przebieg: 140 tys Śr. spalanie:
rob 12.06.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
""troszke mnie te opinie zaniepokoily. wlasnie zmienilem s60 d5 (185) na v60 d5 (215). Z s60 bylem mega zadowolony 173tys km i zadnych problemow. Silnik - rewelacja, dynamiczny i zadawalal sie srednio 6,5 L/100km ( moj rekord przy "mega dziadkowej" jedzie na trasie pabianice poznan to 3,9l/100km. Coz zobaczymy co spotka mnie z v60..." "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: volvo v60 Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Mirek 11.06.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
""D5 215 KM super brzmi i ma super osiągi niestety ale nie można tego powiedzieć o trwałości. Kompletne zero możliwości naprawienia jednostki. D5 215 KM niestety mnie rozczarował awaria przy 120 tys km - silnik tylko i wyłącznie do wymiany. A co na to Volvo ???? czemu pękaja tuleje i czemu volvo nie chce tego uznawać jako wada fabryczną!!!" "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: s60 D5 215 KM Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.