Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7647

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 57):
(8.7)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 7.79/10
Dynamika
 9.72/10

Głosy według opinii:

516

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 09.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik w moim xc60 2011 spisuje się znakomicie nie mam z nim żadnych problemów. Może trudno w to uwieżyć ale jadąc że śląska nad morze bocznymi drogami wykręciłem 6,2l/100km,nie przekraczając prędkości 100/h w 2 osoby.Można?-można. - " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60/215 Rok / Przebieg: 2011/88tkm Śr. spalanie: 7.8
Marian 02.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""XC60 - D5 205 KM M2011 kupiłem u polskiego dealera. Od razu zostało wgrane oprogramowanie POLESTAR 225 KM. Po usunięciu kilku usterek podczas pierwszych 6 miesięcy ( na gwarancji ) auto sprawuje się znakomicie - 260 tyś. Przyszedł czas na wymianę wtryskiwaczy - ale cały czas jeżdżę i odpala nawet na mrozie ( w serwisie mówili, że będą kłopoty ...??? ) Dynamika lepsza niż w konkurencji ( Q5, X3 ) i można się brać z dieslami Cayenne , Q7, TUAREG, JEEP itd... Zawsze do przodu... ( mogło by być tylko dłuższe przełożenie skrzyni biegów - czytaj oszczędniejsze ). Przy 160 km/h - 3000 obr/min - to jak na diesla szkoda silnika, ale daje radę. Spalanie - miasto - ok 10,5, za miastem ok 8,5, na autostradzie 180 km/h - ok 11,5 ~12l, w Niemczech 200km/h - ok 13,5~15,5l - w zależności od kierunku wiatru - czyli w normie . Najbardziej oszczędny jest do 160 km/h - ok 9,0~10l/100km. W sumie, ważne, że idzie jak żaden inny SUV w tej klasie. Proponuję odsadzenia na felgi po 15mm przód i 20 mm na tył. Samochód za zakrętach jedzie jak gokard, lepiej jak nisko zawieszone osobówki - POLECAM Nie rozumiem polityki VOLVO jeśli chodzi o silnik 2l D5 w nowych modelach XC90 - ponad 2 T. Moc silnika ( 2,4 D5 ) można spokojnie podciągnąć wg nowego oprogramowania do 280 KM i 600 Nm i nawet utrzymać EURO 6. Od razu wchodzę w taki np. XC90 m2017... Zobaczymy, może coś szybko wymyślą , bo czas leci... a konkurencja - Q7, X5 - nie śpi. Co o tym sądzicie??? " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC60 225 KM Polestar Rok / Przebieg: 2011 / 260 tyś Śr. spalanie: 11.5
Roman 02.12.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Jestem bardzo zadowolony ze kupiłem auto z silnikiem D5, Nie był to nowy egzemplarz a auta kupione od 1 właściciela krajowe- serwisowane w aso. Z auta jestem bardzo zadowolony. Z tym silnikiem można śmiało powiedzieć ze ma zapędy sportowe, bardzo dobra dynamika i przyspieszenia przy dość niskim spalaniu. Co do awarii: wymieniane tuleje zawieszenia tył, reszta to tylko filtry i płyny czyli normalna eksploatacja. tak wiec można śmiało powiedzieć ze jak na 130 tys. przebiegu jest OK " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60/215 KM Rok / Przebieg: 2010/130000 Śr. spalanie: 7.5
Tadek 26.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Ja mam s60 z d5 205 KM i jestem bardzo zadowolony. Auto sprawuje się rewelacyjnie. Wcześniej miałem 2 litrowe audi. co mogę powiedzieć jak na razie zrobiłem autem około 60 tys km i musze przyznać ze auto ma fantastyczne przyspieszenie, rozsądne spalanie bo około 7 l/100km. Jak na razie jestem bardzo zadowolony." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60/205 KM Rok / Przebieg: 2010/175000 Śr. spalanie: 7
michal 01.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Użytkuje ten motorek od 4 lat i wciąż mnie cieszy kultura pracy, zużycie paliwa (którego prawie nie odczuwam) no i dynamika. Moje combi v60 ma iście sportowy temperament. Jest jeszcze młody i ma niewielki przebieg DLATEGO zobaczymy co się okaże w przyszłości. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60/158 kw Rok / Przebieg: 140 000 Śr. spalanie: 6.3 l

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.