Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7649

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 57):
(8.7)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 7.79/10
Dynamika
 9.72/10

Głosy według opinii:

516

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 21.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
""Antoni jak kupiłeś sobie sprowadzanego wraka z 280tys przebiegu to czego się spodziewałeś... ze będzie jeździł idealnie i bezawaryjnie a Niemiec pewnie do dziś ma płakać i żałować ze sprzedał- tak to jest jak się sprowadzane złomy kupuje...ja mam xc 60 z D5 polski salon i przebieg 210 tys. i jakoś jestem zadowolony- co fakt to fakt za takie pieniądze jak można kupić na otomoto w życiu bym swojego nie sprzedał - bo wiem co mam a dobre auto kosztuje..." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 205 KM Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 8.5
Mariusz 11.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""jestem mega zadowolony z D5 jest rewelacyjny. Tak jak poprzednicy jak napisali D5 to frajda z jazdy." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc60/215 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 9
KRISS 28.04.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""posiadam już 4 samochód marki volvo - każdy był z silnikiem D5 obecnie od 4 miesięcy mam xc 60 z D5. Niech nikt nie sugeruje się mniejszym spalaniem, itp. bo to bajka, kolega ma xc 60 z D3 ( 5 cylindrów ) miał być taki oszczędny i dynamiczny a w odniesieniu do D5 spalanie identyczne mimo podniesienia mocy nadal mu dynamiki brakuje... jak kupować auto to lepiej dołożyć i kupić właśnie z D5 i mieć przyjemność z jazdy. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60/215 KM Rok / Przebieg: 2012/160 Śr. spalanie: 8.5
Wojtek 24.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""xc 60 D5 zero jakichkolwiek problemów a przebieg ponad 200 tys.km. serwis w aso. jak volvo to tylko z D5 !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: xc 60/215KM Rok / Przebieg: 2010/214000 Śr. spalanie: 9
Sławek 11.03.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
""rewelacyjny motor mam v70 D5 215KM jestem drugim właścicielem auta obecny przebieg 180 tys.km auto serwisowane w aso. Auto ma fantastyczne przyspieszenie, dynamikę. Do chwili obecnej brak jakichkolwiek problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v70 D5 215KM Rok / Przebieg: 180 tys.km Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.