Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)Wyświetleń: 5895

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 55):
(8.7)
Trwałość
 8.58/10
Utrzymanie
 7.82/10
Dynamika
 9.71/10

Głosy według opinii:

496

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Radek 02.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem s60 z silnikiem d5. jestem pod mega wrażeniem jeśli chodzi o wynik spalania , prace silnika i przyspieszenie. Przesiadłem się z audi A6 i w obecnej chwili wielki + dla volvo." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: s60 Rok / Przebieg: 2011/140 Śr. spalanie:
Michał 21.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zgadzam się D5 do super przyspieszenie, rozsądne spalanie i wielka przyjemność z prowadzenia auta" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S60 D5 Rok / Przebieg: 151000km Śr. spalanie:
Janusz 13.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""D5 to najlepszy silnik 280 tys. km i zero jakiejkolwiek awarii- systematyczna wymiana filtrów i oleju. Obecnie posiadam D5 215 KM w xc 60 i także już przejechałem ponad 160 tys. km i także zero jakichkolwiek problemów. Nie rozumiem kompletnie ludzi co kupują auto takich gabarytów z mniejszym silnikiem- to podcieranie D szkłem.... bo D5 ma spalanie praktycznie na tym samym poziomie co D3- no ale samochód tańszy z D3. przyjemności z jazdy D3 kompletnie nie ma nawet tym 163 KM- który na marginesie jest niewypałem." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 Rok / Przebieg: 2011/ 160 Śr. spalanie:
Piotr 09.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""jeśli volvo to tylko z silnikiem D5 żadne tam wyżyłowane i wymyślne D3 ( 5 cylindrów ) bo to wynalazek. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie:
Wojtek 05.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""A ja mam XC 60 z D5 2010 rok i jestem także bardzo zadowolony - przebieg 160 tys.km zero problemów. Kto miał raz auto z D5 nigdy nie zmieni na mniejszy silnik :-)" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 z D5 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.