Silnik 2.4 D5 20V 215KM (D5 244T11/T15) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 16889

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 2015KM z maks.mom.obr.420Nm przy 1500-3250 obr.min ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Jednostka 5 cylindrowa III -Generacji opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo która weszła do produkcji od 2009.r.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 Bar !!!. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 60):
(8.57)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 7.7/10
Dynamika
 9.52/10

Głosy według opinii:

546

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

KRISS 28.04.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""posiadam już 4 samochód marki volvo - każdy był z silnikiem D5 obecnie od 4 miesięcy mam xc 60 z D5. Niech nikt nie sugeruje się mniejszym spalaniem, itp. bo to bajka, kolega ma xc 60 z D3 ( 5 cylindrów ) miał być taki oszczędny i dynamiczny a w odniesieniu do D5 spalanie identyczne mimo podniesienia mocy nadal mu dynamiki brakuje... jak kupować auto to lepiej dołożyć i kupić właśnie z D5 i mieć przyjemność z jazdy. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: XC 60/215 KM Rocznik / Przebieg: 2012/160 Śr. spalanie: 8.5
Wojtek 24.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""xc 60 D5 zero jakichkolwiek problemów a przebieg ponad 200 tys.km. serwis w aso. jak volvo to tylko z D5 !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: xc 60/215KM Rocznik / Przebieg: 2010/214000 Śr. spalanie: 9
Sławek 11.03.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
""rewelacyjny motor mam v70 D5 215KM jestem drugim właścicielem auta obecny przebieg 180 tys.km auto serwisowane w aso. Auto ma fantastyczne przyspieszenie, dynamikę. Do chwili obecnej brak jakichkolwiek problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v70 D5 215KM Rocznik / Przebieg: 180 tys.km Śr. spalanie:
Waldek 04.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Tylko D5 kto raz pojeździł autem z tym silnikiem innego nie będzie chciał ... Cienie silnik za dynamikę, kulturę pracy i niskie spalanie. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v60 Rocznik / Przebieg: 2011/215 Śr. spalanie:
mike 28.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""D5 to d % żadne tam wynalazki typu D3 niby 5 cylindrowy a jednak 2 litrowy diesel. Kto raz pojezdziłD5 w życiu nie zmieni na inny motor. To już moje trzecie volvo z silnikiem D5. Pierwsza volvinka jaką miałem z tym silnikiem to s40 z 2007 roku, potem s80 z 2008 roku i obecnie jest s60 z 2010. W międzyczasie była v50 i s60 ale silnik 2 litry i niestety ale to nie było to..." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: obecnie s60 Rocznik / Przebieg: 2010 rok 170 tys km Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów