Silnik 2.4 D5 20V 215KM (D5 244T11/T15) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 16888

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 2015KM z maks.mom.obr.420Nm przy 1500-3250 obr.min ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Jednostka 5 cylindrowa III -Generacji opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo która weszła do produkcji od 2009.r.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 Bar !!!. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 60):
(8.57)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 7.7/10
Dynamika
 9.52/10

Głosy według opinii:

546

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sylwester 26.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""Jestem z auta bardzo zadowolony. Jak inni już napisali jestem bardzo ale to bardzo zadowolony ze nie kupiłem auta z 2.0 diesel. D5 jest super." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: s 60 D5 Rocznik / Przebieg: 2011rok 205 KM Śr. spalanie:
Bartek 26.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""jestem posiadaczem s 60 z 2010 roku z silnikiem D5 manualna skrzynia. obecny przebieg 120 tys.km. Z auta jestem bardzo zadowolony super dynamika, super przyspieszenie. Jestem bardzo zadowolony. Cieszę się że nie kupiłem 2.0 bo D5 to jest naprawdę auto z charakterem sportowym" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: s60 Rocznik / Przebieg: 2010 rok 120 tys. Śr. spalanie:
Sebastian 06.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""ja mam v60 D5 i jestem mega zadowolony super i jeszcze raz super przyjemność z jazdy" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v60 D5 Rocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie:
Magda 22.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
""Miałam okazję 3 lata temu jechać v60 z silnikiem D5 i to zadecydowało o kupnie tego auta. Kupiłam v60 z silnikiem D5 215 konny. Jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. Mimo że auto kupiłam używane i obecnie ma już przebieg 180 tyś km nie mam z autem problemów. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v60 D5 215 Rocznik / Przebieg: 180 tyś km Śr. spalanie:
ROMAN 18.09.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
""Jestem użytkownikiem xc60 z silnikiem D5 2.4 diesel 215 koni. Jestem 2 właścicielem auta- auto serwisowane od nowości tylko i wyłącznie w aso - Dom Volvo Warszawa obecny przebieg auta to 170 tyś km. W mojej opinii jako kierowcy co rocznie robi około 40 tyś km jest to silnik bardzo dobrze pracujący, dynamiczny o stosunkowo niskim spalaniu. Jak do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: xc60 D5 2.4 diesel 215 Rocznik / Przebieg: 170 tyś Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.