Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)Wyświetleń: 5894

Silników używa:

Volvo
Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocach 205KM 2015KM z maks.momentem obrotowym 420Nm przy 1500-3250 obr.min.Jednostka ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Konstrukcja 5 cylindrowa opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest trzecią odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie która weszła do produkcji w 2009 roku.Jej najpopularniejsze wersje to 205KM oraz 215KM serynie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF spełniające normy splin Euro 5.W silniku zastosowano układ wtryskowy firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 55):
(8.7)
Trwałość
 8.58/10
Utrzymanie
 7.82/10
Dynamika
 9.71/10

Głosy według opinii:

496

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Adam 10.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""ja mam s60 z D5 215 KM i przebieg już ponad 200 tyś. Jestem bardzo zadowolony" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 Rok / Przebieg: 200 tyś. Śr. spalanie:
Piotrek 26.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""posiadam s60 z silnikiem D5 z 2011 roku 215 konny motor jest bardzo fajny ma fantastyczne przyspieszenie oraz dość niskie spalanie. Brak tak zwanej turbo dziury. W chwili obecnej mam 137000 km przebiegu i jak do tej pory brak jakichkolwiek problemów. Zdecydowanie polecam kierowcą lubiącym dynamiczna jazdę autem" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: s60 Rok / Przebieg: 2011 137000 km Śr. spalanie:
Marek 21.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""mam XC60 z 215 KM obecny przebieg 180 tyś.km. Na chwile obecną jestem z auta bardzo zadowolony. Jedynie co musiałem robić to koło dwumasowe ale to wynik jazdy autem żony :-) Każdemu polecam ten silnik - super spalanie fajne przyspieszenie." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: XC 60 silnik D5 2.4 Rok / Przebieg: z 2010 roku 180 tyś.km Śr. spalanie: ?
Warszawa Kreator Mocy 17.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Jako serwis dodamy i swoja opinie: Silnik D5 215KM jest bardzo dynamiczny przy niskim spalaniu. jest to jednostka która zdecydowanie można polecić kierowcą którzy cenią przyspieszenie. Co do awaryjności niczym nie odbiega w tej kwestii od innych silników " jak się dba tak się ma " D5 jest jednym z najlepszych silników jakie znamy." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Artur Szczecin 16.08.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Posiadam już 2 auto z D5 215 KM silnikiem jeden sprzedany w ubiegłym roku s60 2010 rok przebieg 230 tyś km i zero problemów. Obecnie mam v60 D5 215 KM i przebieg już 130 tyś km i także zero problemów. Jak kupować to tylko i wyłącznie D5 i nie bawić się w jakieś chipy czy inne bajery tylko kupić oryginalne 215 km i tyle. Wiadomo auto kosztuje ale coś za coś 215 KM daje przyjemność z prowadzenia. Ja polecam!!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: v60 D5 215KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów