Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4580

CTDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Silnik należy ocenić z dwóch perspektyw. 1) Z perspektywy obecnego potencjalnego nabywcy: Na dzień dzisiejszy jest to już leciw

Polecam

7.17

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)13.12.2019

Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony,

Polecam

8.87

Silnik 1.4 DDiS 90KM (PSA 8HY)13.12.2019

Rewelacyjny silnik jak na te pojemność. Dynamiczny i bardzo oszczędny bezawaryjny praktycznie.

Polecam

9.00

Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15)12.12.2019

60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Polecam

10.00

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 i-DTEC o mocy 160KM  z Maks.mom.obr  350Nm przy 2000 obr./min to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r.Jest to jednostka identyczna co w wersji 120KM jedynie została zwiększona moc do 160KM.Tą odmianę spotkany w nowej wersji  Hondy CRV od 2015 roku.Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów.Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg.Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy.Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii ,tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania .Przykładem  może być Honda CRV która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 4.9L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy,bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Zalety:
bardzo niskie spalanie
bardzo cicha praca
wysoka kultura pracy

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Honda crv mk4 15.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jak dla mnie to rewelka

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 n16a4Rocznik / Przebieg: 2016 62000 Śr. spalanie: 5.5
24.02.2018
Średnia:
(7.00)
Nie

Opinia: więcej problemów niż poprzedni 2.2.spalanie większe niż podają - chyba że poruszasz się jak żółw.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.