Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3489

CTDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 i-DTEC o mocy 160KM  z Maks.mom.obr  350Nm przy 2000 obr./min to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r.Jest to jednostka identyczna co w wersji 120KM jedynie została zwiększona moc do 160KM.Tą odmianę spotkany w nowej wersji  Hondy CRV od 2015 roku.Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów.Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg.Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy.Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii ,tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania .Przykładem  może być Honda CRV która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 4.9L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy,bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Zalety:
bardzo niskie spalanie
bardzo cicha praca
wysoka kultura pracy

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Honda crv mk4 15.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak dla mnie to rewelka"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 n16a4 Rocznik / Przebieg: 2016 62000 Śr. spalanie: 5.5
24.02.2018
Średnia:
(7.00)
Nie
"więcej problemów niż poprzedni 2.2.spalanie większe niż podają - chyba że poruszasz się jak żółw. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.