Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9722

TDCI
Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r

Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r

Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI/PSA występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną ,która została zastosowana od 2006 r. Silnik występował w modelach Mondeo ,S-Max ,Focus i generowała od moc 115KM 130KM,136KM,140KM. W przeciwieństwie do poprzednika nowy silnik wykazywał się dużo większą bezawaryjnością. Użytkownicy chwalą sobie dobrą dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Możemy również spotkać odmianę tej jednostki 2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja ,w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka często choć nie zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W roku 2010 ze względu na spełnienie norm  emisji spalin Euro 5, Ford wprowadził  zmodernizowaną i udoskonaloną wersję  tej jednostki. Dotychczasowy Układ wtryskowy Simensa  został zastąpiony nowym bardziej zaawansowanym technologicznie układem  firmę Delphi.Następną zmianą było zastosowania nowej generacji układu spalania oraz nowszej generacji turbosprężarki  .Zadaniem inżynierów było nie tylko wyeliminowanie emisji spalin ale uzyskanie  lepszych osiągów i zmniejszenie spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra kultura pracy silnika
świetna dynamika i elastyczność
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy
wymiana rozrządu po 240000km

Wady:
awarie koła dwumasowego
filtr cząstek stałych DPF
zapychający się EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 23):
(8.46)
Trwałość
 8.43/10
Utrzymanie
 7.65/10
Dynamika
 9.3/10

Głosy według opinii:

203

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Damian 20.10.2018
Średnia:
(5.33)
Nie
"Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej. Czyli jak chcecie uniknąć takiej awarii co jest kosztowne w naprawie polecam wymienić zaraz po 200 tyś. Po za tym auto wygodne i dynamiczne."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-max /140 Rok / Przebieg: 2008/220000 Śr. spalanie: 8
Dariusz 11.05.2018
Średnia:
(4.67)
Nie
""Moje doświadczenia z użytkowaniem Forda Mondeo MK3 nie są najlepsze. Miałem 2.0 TdCi 136 KM rocznik 2006, kupiony w salonie, byłem pierwszym użytkownikiem. Przeglądy i serwisy robione z książką. Wszystko fajnie, ale jest to samochod, który musi jeździć długi dystans. Do jazdy miejskiej to auto się absolutnie nie nadaje. Problemem est turbina o zmiennej geometrii łopatek, praktycznie non stop zapychajaca się sądzą. Zaznaczam, że tankowałem tylko na markowych stacjach, więc ryzyko kiepskiej ropy lanej w stodole nie wystepowało, ale przy 100 000 tys. przebiegu padła pompa, już zaczęło się lekko uślizgiwać sprzęgło i inne duperele. Konkluzja jest taka, że jest to fajne autko, z tym silnikiem bardzo dynamiczne, ale do robienia długich dystansów, ale nie do kręcenia na skrzyzowaniach pomiędzy hipermarketami. Na szczęście nie było problemów z DPF bo w tym modelu go nie było""
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: FORD Mondeo MK3 136 Km Rok / Przebieg: 2006/100 tys. Śr. spalanie: 7.3
Grzegorz 20.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mondeo Combi MK4, 2.0 TDCI, 140 PS. Auto kupiłem w maju 2016 z przebiegiem 302 tyś, dziś na liczniku jest 376 tyś. Silnik: oszczędny (na zbiorniku nawet do 1000 km), dynamiczny a w szczególności trudno mówić o awaryjności, ponieważ w moim przypadku jest znikoma. Skrzynia (6 biegów) sprawdza się znakomicie. Koszty jakie poniosłem to wymiana rozrządu na samym początku eksploatacji. Następne to oczywiście wymiany oleju i filtrów co 15 tyś. Z samochodu jestem bardzo zadowolony i polecam bez obaw."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 140 PS Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6.2
Tomasz 13.02.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""S-max 2009 lepszego silnika w tej klasie raczej nie ma. Przy 200kkm wymiana sprzęgła i dwumasy potem zaslepienie egr i pozbycie się dpf. Przy okazji chip tuning na 170KM i 370Nm teraz ma 270kkm nalotu a wtryski jak i turbo są oryginalne. Podstawa to wymiana oleju co 15-20tyś km oraz pozwolenie na spokojne rozgrzanie. Spalanie ok 6l/100 max 7.5 przy jeździe 160kmh po autostradzie" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-max 140KM Rok / Przebieg: 2009. 271000 Śr. spalanie: 6
Zbyszek 06.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Mam autko z 2007 2,0tdci 140hp. Wersja titanium bez kontroli trakcji ☹ Na mokrej nawierzchni DRAMAT zrywa kolami nawet na trojce. Poza tym gigantycznym mankamentem autko jest całkiem udane. Pomimo dość miękkiego zawieszenia bardzo pewnie się prowadzi. Wszystkie mankamenty z artykułu już daly znać o sobie. Jedyne do czego mogę mieć zastrzeżenia to jakość użytych materiałów i technologii...Mechanik widząc Forda robi mine zbitego psa. Chęć majsterkowania przy S-maxie przejdzie nawet zagorzałemu majsterkowiczowi " "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-max 2,0tdci 140hp Rok / Przebieg: 2007/193000 Śr. spalanie: 7.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów