Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6007

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

 

Silnik 2.0 TDI o mocy 163KM to odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW który wszedł do produkcji w 2012 roku..Jest kontynuacją wcześniejszych wersji EA188, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt.Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC przez co spłoniono najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie

 

Oznaczenia silnika: CAHB, DETB

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
awarie zaworu EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 21.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Auto od nowości u mnie przebieg 128tys bez żadnych problemów,silnik bardzo dynamiczny i oszczędny,do tego świetna elastyczność ciągnie z niskich obrotów ,świetne przyspieszenie,brak awarii." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Audi A4 B8 2.0 TDI 163KM Rocznik / Przebieg: 2012r 128tys Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.