Silnik 2.2 SkyActiv-D 150KM (SHY1) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4303

Mazda

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 SkyActiv-D o mocy 150KM z Maks.mom.obr. 380Nm /1800-2600 obr/min występuje w modelu Mazda CX5 od  2011 roku.To najnowszej generacji jednostka wysokoprężna o bardzo zaawansowanej technologii opracowana przez japoński koncern Mazda.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wielootworowymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, o ciśnieniu do 2000braów. Jednostka współpracuje z dwiema turbosprężarkami. Mniejsza pracuje przy niższych obrotach silnika , większa załącza się wraz ze zwiększeniem obrotów jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy podzespołów silnika. Blok silnika został w całości odlany z aluminium ,przez co stał się lżejszy od swojego poprzednika co przełożyło się na bardzo dobre osiągi i niski poziom spalania.Dodatkowo zastosowano dwa system które maiły odpowiadać za obniżenie spalania i-Stop oraz i-Eloop pierwszy wyłącza silnik gdy postoju a drugi odpowiada za odzyskanie energii przy hamowaniu. Jednostka wysokoprężna, która jako pierwsza spełnia surową normę czystości spalin Euro6 . Reasumując koncern Mazda stworzył silnik bardzo zaawansowany technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W wielu plebiscytach zdobył uznanie ekspertów za wprowadzenie nowatorskich rozwiązań technologicznych.

Zalety:
silnik bardzo nowoczesny
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania
znakomita dynamika

Wady:
wysokie koszty serwisu
kontrola poziomu oleju !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 6):
(9.06)
Trwałość
 9.17/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

mazda 6 10.06.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Autko ma przebieg 198000km,silnik jeszcze cały w oryginale,olej co max 10000km obowiązkowo ze względu na wadę fabryczna przedwcześnie wycierających się walków rozrządu.Moc podniesiona do 210KM i prawie 500nm,po prostu ekonomiczna rakieta.Silnik pracuje bardzo cicho,słychać tylko szum paska i wtryski,coś niebywałego jak na diesla."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.2 skyactiv Rocznik / Przebieg: 2013/198tys Śr. spalanie: 6.8
Mazda 6 GJ/GL 17.05.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik przacuje cicho i jest dynamiczny. Oszczedny jak na wielkosc auta ale z zasady jezdze dosc oszczednie. Auto posiadam od 2 miesiecy i mialo niestety awarie walka rozrzadu i turbiny paprzez zaniedbania serwisow olejowych przez poprzedniego wlasciciela."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150KM Rocznik / Przebieg: 2013 / 122k Śr. spalanie: 6.5
GrzesiekGreg 27.07.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
""Auto z tym silnikiem poprostu lata w polsce nie jest dostepna mazda 3 z tym silnikiem, ja nabylem swoja w anglii szkoda bo odczucia podczas jazdy sa super, to co najlepsze z mazdy .prowadzenie z mx5 piekno i sylwetka i tam moc.Tdi vw sie umywa pod wzgladem kultury pracy.nie ma turbo dziury .silnik pracuje bardzo cicho i dynamicznie.jest bardzo ekastyczny przyspiesza na kazdym biegu. Jednak te 380nm daje rade w takim lekkim aucie.mialem nadzieje ze bedzie mniej palic bo osiągnąć dane producenta-hehe to niemozliwe, bo auto poprostu zacheca do szybkiej jazdy." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: mazda 3 Rocznik / Przebieg: 1000 Śr. spalanie: 6.5-8
Grzesiek 19.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""dobry mocny i bezawaryjny silnik ,to auto poprostu płynie ,wysoka kultura pracy cisza we wnetrzu,spalanie na dobrym poziomie.Co do usterek to takowych nie zaliczyłem." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mazda 6 2.2 150KM Rocznik / Przebieg: 2013r 75tys Śr. spalanie:
Fredo 08.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
""mam go w Mazdzie 6 .2.2 SKYACTIV 150KM przebieg 85 tys po prostu bajka ,auto w wersji kombi idealny w trasę.O awaryjności to niema mowy tylko przeglądy,silnik bardzo dynamiczny ciągnie praktycznie na każdym biegu spalanie przy prędkościach do 140KM średnio 6L przy dynamicznej jeździe,potem wzrasta do 8L ale to już po wyżej 180KM.Napewno nie jest to model do miejskiej jazdy i nie pali w mieście 5L .Jestem bardzo zadowolony z tego auta ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mazda 6 2.0 SKYACTIV 150KM Rocznik / Przebieg: 2012r 85tys Śr. spalanie: 6L
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.