Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF ('07-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2688

Mazda

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 MZR-CD o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2007 roku weszła do produkcji w II generacji Mazdy 6.Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.Kolejna odmiana o mocy 140KM która weszła do produkcji w 2007 roku,od poprzednich wersji różniły się nowszej generacji układem EGR oraz nowszym filtrem DPF.W 2011 roku silniki zostały wyparte przez nowsze model które spełniał bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej.Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku.Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtr

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awaryjny EGR
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
zatykające się sitko pompy oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 4):
(8.17)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 6.5/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 09.03.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Silnik trzeba serwisować tak jak piszą poprzednicy. Oryginalny olej DEXELIA DPF co 15 tys., + dobrej jakości fitr. Rozrząd wymienić na oryginał w całości i można zapomnieć. Przy zakupie sprawdzić tylko czy nie dymi spod korka oleju i czy smok olejowy nie pozatykany jakimś niemazdowskim olejem. Mozna wtedy śmiało jeździć. Kupiłem przy 120tys. 4 lata temu - teraz już ponad 200 tys. DPF w maździe jest bezobsługowy i niezniszczalny. Nie tak jak FAP we francuzach." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: M6 GH MZR-CD 2.0 140MK Rocznik / Przebieg: 2008 / 205 000 Śr. spalanie: 5.9
Darek 30.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""Zrobiłem autem osobiście 85 tys nie maiłem żadnych problemów,na początku myślałem że to silnik Forda ale na serwisie mnie uświadomili że to japoniec.Bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i niskie spalanie średnio 6.l.Obecnie przebieg 165 tys wszystko w porządku ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mazda 6 2.0 MZR-CD140KM Rocznik / Przebieg: 165tys 2010r Śr. spalanie:
Lutek 18.02.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
""Silnik taki sobie ,nie powala pod względem mocy ,spalanie dość duże nawet może sięgać do 12 L w mieście !!!O jakiś 5-6 litrach to zapomnijcie ,zdarzają się niestety awarie a ceny kosmiczne np. EGR ,zatkanie filtra DPF (musiałem usunąć ) ,jakiś czujnik temperatury i kilka drobnych usterek elektroniki .Jestem zawiedziony !!!" "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: mazda 6 2.2 MZR-CD 140KM Rocznik / Przebieg: 2008 rok 189tyś Śr. spalanie:
Łukasz 02.11.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
""Jak się jeździ na nieodpowiednim oleju,zmienia go co 20-30 tyś km.,pałuje na zimnym i nie "chłodzi turbiny" oraz nie wykonuje wskazanych przez mazdę czynności serwisowo-obsługowych to można narzekać.Aha i jeszcze eden aspekt,który się udziela narzekającym na ten silnik - "panie,nówka sztuka niemiec pod kocem trzymał i tylko do kościoła jeździł".Ten narzeka co kupił od handlarza zajeżdżony i wyeksploatowany samochód.Należy pamiętać ; mazdy się nie psują - to ludzie psują mazdy." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: mazda 6 GH Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.