Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF ('07-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1908

Mazda
Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF ('07-'10)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 4.1-4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 MZR-CD o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2007 roku weszła do produkcji w II generacji Mazdy 6.Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.Kolejna odmiana o mocy 140KM która weszła do produkcji w 2007 roku,od poprzednich wersji różniły się nowszej generacji układem EGR oraz nowszym filtrem DPF.W 2011 roku silniki zostały wyparte przez nowsze model które spełniał bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej.Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku.Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtr

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awaryjny EGR
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
zatykające się sitko pompy oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 4):
(8.17)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 6.5/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 09.03.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Silnik trzeba serwisować tak jak piszą poprzednicy. Oryginalny olej DEXELIA DPF co 15 tys., + dobrej jakości fitr. Rozrząd wymienić na oryginał w całości i można zapomnieć. Przy zakupie sprawdzić tylko czy nie dymi spod korka oleju i czy smok olejowy nie pozatykany jakimś niemazdowskim olejem. Mozna wtedy śmiało jeździć. Kupiłem przy 120tys. 4 lata temu - teraz już ponad 200 tys. DPF w maździe jest bezobsługowy i niezniszczalny. Nie tak jak FAP we francuzach." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: M6 GH MZR-CD 2.0 140MK Rok / Przebieg: 2008 / 205 000 Śr. spalanie: 5.9
Darek 30.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""Zrobiłem autem osobiście 85 tys nie maiłem żadnych problemów,na początku myślałem że to silnik Forda ale na serwisie mnie uświadomili że to japoniec.Bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i niskie spalanie średnio 6.l.Obecnie przebieg 165 tys wszystko w porządku ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 6 2.0 MZR-CD140KM Rok / Przebieg: 165tys 2010r Śr. spalanie:
Lutek 18.02.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
""Silnik taki sobie ,nie powala pod względem mocy ,spalanie dość duże nawet może sięgać do 12 L w mieście !!!O jakiś 5-6 litrach to zapomnijcie ,zdarzają się niestety awarie a ceny kosmiczne np. EGR ,zatkanie filtra DPF (musiałem usunąć ) ,jakiś czujnik temperatury i kilka drobnych usterek elektroniki .Jestem zawiedziony !!!" "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: mazda 6 2.2 MZR-CD 140KM Rok / Przebieg: 2008 rok 189tyś Śr. spalanie:
Łukasz 02.11.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
""Jak się jeździ na nieodpowiednim oleju,zmienia go co 20-30 tyś km.,pałuje na zimnym i nie "chłodzi turbiny" oraz nie wykonuje wskazanych przez mazdę czynności serwisowo-obsługowych to można narzekać.Aha i jeszcze eden aspekt,który się udziela narzekającym na ten silnik - "panie,nówka sztuka niemiec pod kocem trzymał i tylko do kościoła jeździł".Ten narzeka co kupił od handlarza zajeżdżony i wyeksploatowany samochód.Należy pamiętać ; mazdy się nie psują - to ludzie psują mazdy." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: mazda 6 GH Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Samochody z tym silnikiem

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów