Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6996

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dTi 8V 98KM (F9Q)19.09.2020

Bardzo dobry silnik

Polecam

8.51

Silnik 2.2 D-4D (2AD-FTV/2AD-FHV)19.09.2020

Kupiłem Avensis na czas odbioru zamówionego BMW 530D stara przejechałem 480tys i sprzedałem na zakład aby było oszczędnie i trw

Odradzam

7.61

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)16.09.2020

Negatywnie powinienem ocenić ten silnik, za namową kolegi kupiłem Scenika Granda z silnikiem 1,6dci 130KM, owszem fajna dynamika, sp

Polecam

7.38

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)15.09.2020

Silnik daje radę niskie zużycie paliwa przyzwoita dynamika u mnie po chiptuning czuć różnicę jedyne problemy jakie mogą się poj

Polecam

7.41

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI EcoBlue o mocy 95-100KM z maksymalnym momentem obrotowym 215Nm przy 1750-3000 obr/min wszedł do produkcji w 2016 roku i miał zastosowanie w Fordach: EcoSport, Focus Mk4, Tourneo Courier czy Tourneo ConnectJest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów FordaW jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą.Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z 8 dyszami. zapewniający szybką reakcję i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie,co przekłada się na niski poziom spalania.Jednostka współpracuje z nową 6-stopniową przekładnią manualną,jej dynamika oraz elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Dużym atutem jednostki jest niski poziom spalania który oscyluje w granicach 5L oraz kultura pracy która jest na wysokim poziomie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Focus Mk4 05.08.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej dieslowsko - donośniejsze - kle kle kle. Siła, elastyczność bez zastrzeżeń. Mocy w każdej sytuacji , mimo 95 koni, pod dostatkiem. Zwłoka po 'bucie' ok. 1 sek. Bardzo długa skrzynia. Normalna eksploatacja wygląda tak: 1-do 25km/h. 2-ka do 50, 3-ka do 70! 4-ka do 90, 5-ka do 110. Dopiero potem 6-ka. Obroty: 4-ka 88/2000obr./5-ka 110/2000obr./6-ka - 116/1750, 122/1800, 127/1900, 132/2000. W trybie sport 'jebie w fotel' jak 2,0TDI 170km. Spalanie: tylko diesel premium - 'emeryt' 3,5L bez problemu. 122 na autostradzie 4,0. Przy 138 (2100 obr.) - 4,5L. Klima nic nie zmienia. Start-stop zawsze wyłączany!!! Olej co 12-15Tkm. Po 27Tkm trudno wypowiadać się o trwałości. Na razie bezproblemowo. Wersja 120 krócej przełożona i, moim zdaniem, dla wierzących w 'papierową' moc. Wersja 95 na polskie warunki dla singla lub 2 osób aż nadto. Auto na długie trasy. Bak przy odrobinie cierpliwości - 54L. Zasięg realny 1500km. Max. licznikowo 200. Bez komentarza.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Spalanie Elastyczność Cisza od 5 go biegu. Szybko łapie temp.

Wady:Do 4-ki słychać diesla (nie jakoś bardzo ale słychać)

Odmiana silnika: 95Rocznik: 2018Przebieg: 27000 Śr. spalanie: 4.0

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.