Silnik 1.5 CRDI D3EA 82KMWyświetleń: 497

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 1.5 CRDI D3EA 82KM

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI  o mocy 82KM był montowany był między innymi w Hyundai Accent.Jednostka 3 cylindrowa  posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii.Silnik współpracuje z turbiną o stałej geometrii łopatek oraz nie jest wyposażony w często awaryjne koło dwumasowe.Do  największych minusów jednostki trzeba zaliczyć niską kulturę pracy oraz słabą dynamike.Jednak te niedogodności rekompensuje bardzo niski poziom spalania. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze. Przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i dużą trwałość.

Zalety:
wysoka kultura pracy
mała awaryjność
niskie spalanie

Wady:
w części modeli filtr DPF
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(9.78)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 28.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
""Auto bardzo zrywne i bardzo mało pali, wnętrze bardzo ergonomiczne wszystko pod ręką jakość wykonania bardzo dobra wszystko trzyma się kupy. Silnik 3 cyl daje rade bez najmniejszych problemów brak tak zwanej dziury turbo auto przyśpiesza bez zająknięcia, skrzynia ok ale mogło by być lepiej tzn 1 bardzo krótka, jakość/cena 9,5 !" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Accent 1,5 CRDi 2004 lift Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Arek 13.06.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
""silnik bezawaryjny o niskim spalaniu,mam go w Getzu rok 2004r 160tys żadnych problemów zima lato.Jak wcześniej pisałem auto pali mało,ale latem z klimą pali o 1.5L więcej niż jesień,zima.Silnik pracuje bardzo ładnie równo,jest dosyć cichy i dobrze się zbiera moc idealna." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Getz 1.5CRDI 82KM Rok / Przebieg: 2004r 160tys Śr. spalanie:
Paweł 13.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"ponad 220tys, km pięknie się zbiera z samego dołu ,nie czekasz na te 2 tys,i wyżej,, części filtr paliwa 19,80zł świece 22zł... 3 garnki bardzo oszczędne wygodne auto i nieraz robi za małego buska,,,,z tyłu opór miejsca fotele tylne składają się na płasko ...około 30 schowków ,,,klimatyzacja bardzo wydajna " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: hundai matrix Rok / Przebieg: 220tys Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.