Silnik 1.5 16V CRDi 88KM (D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3370

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI  o mocy 88KM był montowany był między innymi w Hyundai Getz.Jednostka 4cylindrowa  posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail. Silnik współpracuje z turbiną o stałej geometrii łopatek..Z silnikiem 1.5 CRDI nie występuje koło dwumasowe. Element nader często awaryjny.Po stronie minusów trzeba zaliczyć niską kulturę pracy oraz słabą dynamikę.Jednak te niedogodności rekompensuje spalanie które kształtuje się na niskim poziomie 5l. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i oraz dużą trwałość.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 6):
(9.67)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marian 08.10.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik o super osiagach 1,5 crdi.Żadnych problemów.Małe spalanie" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: GETZ 1,5 CRDI 88KM Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Elżbieta 06.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
" "Getz z 2008 roku- super silnik, bezawaryjny, a robię ok 60 tyś /rok.Jak na diesla,to ma bardzo dobre przyśpieszenie.Spalanie też w normie.Ja jeżdżę bardzo dynamicznie, więc i spalanie trochę większe (ok 6 l/100)." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai Getz Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6l
Jan 29.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"""Super silnik, dobra dynamika niezłe spalanie .Polecam"" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz 1,5 CRDi Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Rambo 20.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
""Świetny silnik, który dobrze radzi sobie z Getzem,bardzo małe spalanie i niska awaryjność. POLECAM" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz Rocznik / Przebieg: 145 tyś Śr. spalanie:
marcin 28.07.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"236 tys. getz 3 cylindrowy. pełen syntetyk cały czas, nie bierze oleju nawet grama, średnie spalanie 5.2 na trasie 90 km/h 3 litry, max 180 .. jedyne co możne przeszkadzać to jakość plastików we wnętrzu... " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: hyundai getz 1.5 crdi Rocznik / Przebieg: 236 tys Śr. spalanie: 5.2
<<<12>>>

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.