Silnik 2.0 CRDI 150KM ('08-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2613

CRDI
Silnik 2.0 CRDI 150KM ('08-'10)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 150KM (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia.Jest tą samą konstrukcją co jego staryszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji.W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
awarie DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Fabian 23.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik dobry bezawaryjny jedyny minus to głośna praca na wyższych obrotach oraz wysokie spalnie na niedogrzanym silniku(krótkie odcinki pond 10l). Po za tym dobra dynamika,niska awaryjność bo to się psuje to drobiazgi typu kable jakaś drobna elektryka ale nie sprawia to większych problemów byle mechanik to zrobi a koszty niewielkie.Spalanie auta na trasie 6l miasto to bardzo różnie od 8l do 10l średnio wychodzi 7.5l, ale to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę wielkość auta wielkość opon i ciężar.Jak dla mnie jest bardzo dobrze po 190tys/km bez większych awarii to super wynik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Sportage 2.0 CRDI 150KM Rok / Przebieg: 2009r/190.000km Śr. spalanie: 7.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.