Silnik 2.0 16V CRDi 150KM (D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2346

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CRDI o mocy 150KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji od 2013 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI.Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu.Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy,kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki.Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt,co w razie awarii pochłania większe koszty.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
filtr cząstek stałych DPF
piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(8)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hyundai santa fe 26.02.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Mam H z końca 2019, 2.0 CRDI 150km właśnie, poprzednio miałem słynne 1.9 TDI w superbie 1, uważam że 1,2 - 2 L więcej ropy na 100km to bardzo dobry wynik, silnik pali 6,7 przy spokojnej jeździe miesza wioskami, po mieście 7,8 a na trasie przy 120 spali 7,2- 7,5 (auto zapakowane full, 4 osoby o pełen bagażnik). Bardzo elastyczny nie wymaga machania skrzynia non stop. Ja osobiście polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 150 Rocznik / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 7
Karol 05.05.2018
Średnia:
(7.67)
Nie
"Powiem tak jestem bardzo rozczarowany tym silnikiem chodzi o jego spalanie to co podaje producent można włożyć między bajki !!! Silnik może dobry ale do kompaktów albo co najwyżej wersji kombi ale nie do SUV .Pali jak przysłowiowy smok bo chcą jeździć dynamicznie i przyspieszać trzeba go przycisnąć .Średnio spala 9-10 l co jest bardzo dużym wynikiem jak na dzisiejsze diesle, w mieście po niżej 10 l to nie ma szans zesć a na trasie to wychodzi około 7 l i to tak przy spokojnej jeździe.Sam silnik pracuje ładnie jest dynamiczny ale moim zdaniem ma za mało mocy i dlatego jak chcemy jechac to trzeba cisanąć i spalanie wzrasta.Dlatego ostrzegam i ja bym go nie kupił drug raz."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Santa FE Rocznik / Przebieg: 2014 r 86tys Śr. spalanie: 10

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.