Silnik 1.7 CRDI 141KM (od 2013) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2305

Silników używa:

CRDI
Silnik 1.7 CRDI 141KM (od 2013)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. Ze zmienną geometrią VGT

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 30.000km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI o mocy 141KM weszła do produkcji od 2013 roku i miała zastosowanie w samochodach Hyundai oraz Kia. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 141-konna legitymizuje się wysokim momentem obrotowy 340NM od 1750-2500 obr./min co przekłada się na świetne przyspieszenie oraz bardzo dobrą dynamikę.Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń .Jednostka uzupełnai poprzednie wersjie o niższych mocach które były zdecydowanie za słabe samochodach klasy  SUV np. Kia Sportage.Obecnie w silniku parametry zdecydowanie sie poprawiły a dynamikę i moc jest na bardzo dobrym poziomie.Silnik spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro VI i współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF.Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
dobra dynamika

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 19.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Powiem tak szału niema ale też niema tragedii,silnik bardziej dla jazdy spokojnej a niżeli do bicia rekordów.Zresztą auto tego typu jest kupowane do celów bardziej rodzinno-turystycznych.Silnik pali w zależności od stylu jazdy, jak się ciśnie na autostradzie to spali nawet 7l a jak spokojnie to po niżej 6l,najgorzej jest na krótkich odcinkach zwłaszcza w mieście to wychodzi ponad 8l,średnio w cyklu mieszanym wychodzi 6.5l.Moc powiedzmy do zaakceptowania ale jakbym miał kupować ten samochód to zdecydowanie z mocniejsza jednostką.Jednak silnik sam w sobie daje rade i jego dynamika jest na dobrym poziomie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Sportage 1.7 CRDI 1414KM Rok / Przebieg: 2017.r/ 38 tys Śr. spalanie: 6.5
Radek 23.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto w firmie od nowości ,silniczek bardzo dynamiczny chodzi jak burza co do spalania dużo odbiega od norm jakie podaje producent,próbowałem na różnych wariantach i średnio spalanie wychodzi 6.2l nic niżej.Ale ten silnik nie lubi jazdy ślimakiem lubi wyższe obroty super wkręca się na obroty jest bardzo elastyczny.Reasumując wynik ponad 6l jest zadowalający biorąc pod uwagę ostrą jazdę,wcześniej mieliśmy w firmie Megankę z 1.9 130KM i paliła o litr więcej w takiej jeździe.Po trzech latach jazdy zero problemów nic się nie świeci na desce po za rezerwą .Koszty to tylko wymiany oleju filtrów i płynów,serwis do przyjęcia ceny na przyzwoitym poziomie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Hundai i40 141KM Rok / Przebieg: 2015r/96.tys Śr. spalanie: 6.2

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM15.10.2018

W212 po lifcie ( ostatni model W212), data produkcji 2014.01. , silnik om 651.924 , skrzynia aut. 7G Tronic plus Przebieg 310 000,0 km

Polecam

9.59

Silnik 2.0 e-HDi 150KM DW10CTED415.10.2018

Uwaga! na łuszczace sie pompy wtryskowe, aby temu czesciowo zapobiec trzeba lac dodatki smarujace do paliwa: Archoil AR6900 D-Max , ja

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDCI 150KM DPF (PSA)15.10.2018

Ten silnik ma pewna wade: luszczaca sie pompa wtryskowa, należy ja wymieniac co ok 120tys km i lac dodatki do paliwa smarujace cały u

Polecam

7.00

Silnik 1.9 D 68/71KM XUD9A14.10.2018

silnik całkowicie niezniszczalny, wystarczy tylko wymieniac olej filtr i pasek rozrzadu i jest wieczny

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.