Silnik 1.6 16V CRDi 136KM (D4FB-U2) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3134

CRDI
Silnik 1.6 16V CRDi 136KM (D4FB-U2)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 CRDI o mocy 136KM z oznaczeniem  (D4FB) wszedł do produkcji w 2009 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest to odmiana oparta na  poprzedniej wersji  w której zwiększoną moc ze 128KM do 136KM.Znalazła się pod maską Kia Ceed w której zastosowano nową 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin silnik seryjnie wyposażony jest  filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro 6 !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić,chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny.Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry,wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
zapchanie filtra DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Arek 02.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik mam w Ceed od nowości i jestem bardzo zadowolony większość jazdy w mieście i moje obawy co do DPF-u były bezpodstawne.Oczywiście wyjazdy po za miasto są w weekendy więc tam się pewnie wypala.Auto ma kopa moc jest w zupełności wystarczająca do startu czy wyprzedzania.Silnik jest bardzo oszczędny spala na poziomie 5.5 l a w mieście to 6.4 na trasie 4.5l.Serwis w przystępnych cenach jak na razie wszystko w oryginale."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ceed 1.6 CRDI 136KM Rocznik / Przebieg: 2016r/87.000km Śr. spalanie: 5.5
Łukasz 29.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niezwykle elastyczny i dynamiczny silnik, o ponad przeciętnej trwałości - nie do zdarcia."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136KM Rocznik / Przebieg: 2015 / 112 000 Śr. spalanie: 7

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.