Silnik 1.9 JTD 100/105KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1019

Silników używa:

JTD
Silnik 1.9 JTD 100/105KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym. możliwa wymiana na jednomasowe

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Sprzęgło

W razie awarii lub zużycia- koło dwumasowe można wymienić na jednomasowe

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 JTD Unijet o mocy 100KM oraz 105KM to flagowy motor koncernu Fiat który był stosowany od 1997r do 2002r.Występuje w samochodach marki Fiat,Alfa Romeo jak również w marce Opel. Zadebiutował  w 1997r w samochodzie Alfa Romeo 156 o mocy 105KM  jako  pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim w systemie Common Rail I generacji.Konstrukcja 8-zaworowa występowała w kilku odmianach mocy 80KM,85,100KM,105KM oraz 115KM.Odmiany 100KM oraz 105KM wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek,przez co silniki stają się bardziej dynamiczniejsze i elastyczne w porównaniu do odmian o niższych mocach.Jednostki charakteryzują się niskim poziomem spalania, dobrą dynamiką oraz dużą trwałością.Turbosprężarka jak i wtryskiwacze bezawaryjnie znoszą całkiem duże przebiegi.Dużym plusem jest zastosowanie układu wtryskowego firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskami, w razie ich awarii można je tanio zregenerować.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć problemy z przepływomierzem czy termostatem oraz zapychającym się EGR-em.Jednak nie jest to dużym problemem  ponieważ awarie zazwyczaj można szybko zdiagnozować.Atutem jednostki  jest bezproblemowy serwis oraz dostępność części co przekłada się na niskie koszty ewentualnych napraw. Przy większych przebiegach daje o sobie znać koło dwumasowe,w przypadku jego awarii można je zastąpić kołem jednomasowym. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną kulturę pracy oraz wyczuwalną turbodziure.Reasumując, silniki 1.9 JTD mają więcej plusów a niżeli minusów,przede wszystkim są trwałe,mało palą ich serwis nie jest problemem a dostępność części jest zadowalająca.

 

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie przepływomierza
awarie zaworu EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 5):
(9.2)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 9.4/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Karol 13.04.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Od zakupu zrobiłem autem ponad 60 tys km i nie zanotowałem żadnej awarii,poprzedni właściciel przy przebiegu 190 tys wymienił sprzęgło i zawór EGR.Ja wymieniłem oleje filtry i to wszystko,części bardzo tanie a serwis zrobiłem sam.Silnik pracuje dobrze nie jest to rakieta ale daje radę dobrze spisuje się na trasie i w mieście,nic nie można mu zarzucić. Co dziwne auto przy takim przebiegu nigdzie nie ślimaczy olejem a widziałem trochę disesli to całe pozalewane.Polecam dobry sprawdzony silnik z dostępę do części i co ważne bezawaryjny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Lancia Lybra Kombi Rok / Przebieg: 2003 r 237tys Śr. spalanie: 6.4
skull 13.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""bardzo dobry !" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: stilo Rok / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 6
marek 20.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Używam trzy takie silniki w Punto II 1,9 JTD 100 KM przebieg 295 tys ,Fiat Stilo 1,9 JTD 115 KM przebieg 300 tys no i Fiat Croma 1,9 150 KM po tuningu na 180 KM przebieg 180 tys wszystkie trzy są super. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Stilo Punto Croma Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Matt 23.09.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
""Ogólnie pod względem dynamiki i spalania nie mam mu nic do zarzucenia, jeśli chodzi o trwałość to mam kilka zastrzeżeń. Przez okres dwóch lat i około 50 tys. km należało w nim wymienić: przewody doprowadzające ciecz do nagrzewnicy, świece żarowe, czujnik położenia wału korbowego. Do tego co jakiś czas na desce rozdzielczej zapalają się lampki sygnalizujące o awarii, na szczęście nic groźnego - reset wystarczy i jedziemy dalej. W niedługim już czasie do wymiany dwumas. Szczęście że nie ma DPF, bo generowałoby to dodatkowe koszty związane z utrzymaniem. Generalnie nie jest źle, gdyby ktoś mnie zapytał czy drugi raz wybrałbym ten silnik moja odpowiedź brzmiałaby: tak, ale w innym samochodzie, na Stilo się trochę zawiodłem." "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Fiat Stilo 1.9 Jtd Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
05.08.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
""Fiat Bravo 1.9 JTD 105KM 2000r. 287 000. Silnik spisuje się znakomicie, jest bezproblemowy, trwały i ekonomiczny, dynamika na dobrym poziomie. Ewentualne naprawy są nie drogie. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Bravo_GT 1.9 JTD Rok / Przebieg: 2000r. 287 000. Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.