Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.2 R4 D 95KM OM604

12895
Silnik Mercedes 2.2 R4 D 95KM OM604

Silniki Mercedes-Benz D / TD są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.2 D 16V o mocy 95KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy C oraz E w latach 1993-1998. Była to jednostka, która zastąpiła wysłużony model OM601. Największą różnicą w porównaniu do poprzednika było zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik używał elektronicznie sterowanej pompy wtryskowej z obrotowym rozdzielaczem firmy Lucas.Jej minusem jest uszczelnienie które jest słabej jakości i ulega uszkodzeniu co powoduje poważne awarie .


Ze względu na wysokie koszty zakupu nowej pompy jest możliwość zastosowania zestawu naprawczego co zdecydowanie obniża koszty naprawy.Po za tym mankamentem silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz słabą dynamikę ponieważ silnik nie posiada turbosprężarki. W ogólnej ocenie silnik jest bardzo chwalony z trwałość oraz niskie koszty utrzymania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • częste awarie pompy lucas

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM604.91
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami