Silnik 2.5 TD 20V 150KM (OM605) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3234

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 250TD o mocy 150KM wyprodukowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy E oraz S w latach 1993-2001.Jest to odmiana wersji OM605/113KM w której podwyższono moc do 150KM oraz wyposażono w Turbosprężarkę oraz chłodnicę międzystopniową.Jednostka zastąpiła wysłużony model OM602, w której   zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego.Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością,samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! .Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo.Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy.W odróżnieniu słabszej  wersji 113KM  silnik charakteryzuje się dużo lepszą dynamiką ..

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
bezproblemowy serwis

Wady:
głośna prac
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(2.67)
Trwałość
 2/10
Utrzymanie
 4/10
Dynamika
 2/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

w202 26.11.2019
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: Masakra studnia bez dna chyba ze trafiłem na bardzo bardzo przekręcony licznik

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:Trudno coś napisać

Wady:W sumie to osprzęt i padła uszczelka pod głowicą i cena naprawy to wartość auta

Odmiana silnika: 150Rocznik: 1999Przebieg: 789300 Śr. spalanie: 10

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów