Silnik 2.5 TD 20V 150KM (OM605) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4861

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Do poprzednika dodam tylko ... Jak macie w miare nowe auto ..przy wymianie oleju ..wyciac ocieplenie miski olejowej.. Przy wiekszych

Polecam

7.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Vw golf wariant..skrzynie 5G..mam auto z tym silnikiem od 30tys.km obecnie 150tys czyli 120tys w 4 lata.. Auto uzytkowane dojazd do pr

Polecam

7.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 250TD o mocy 150KM wyprodukowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy E oraz S w latach 1993-2001.Jest to odmiana wersji OM605/113KM w której podwyższono moc do 150KM oraz wyposażono w Turbosprężarkę oraz chłodnicę międzystopniową.Jednostka zastąpiła wysłużony model OM602, w której   zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego.Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością,samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! .Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo.Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy.W odróżnieniu słabszej  wersji 113KM  silnik charakteryzuje się dużo lepszą dynamiką ..

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
bezproblemowy serwis

Wady:
głośna prac
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(2.67)
Trwałość
 2/10
Utrzymanie
 4/10
Dynamika
 2/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

w202 26.11.2019
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: Masakra studnia bez dna chyba ze trafiłem na bardzo bardzo przekręcony licznik

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:Trudno coś napisać

Wady:W sumie to osprzęt i padła uszczelka pod głowicą i cena naprawy to wartość auta

Odmiana silnika: 150Rocznik: 1999Przebieg: 789300 Śr. spalanie: 10

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.