Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 R6 D 136KM OM606

10070
Silnik Mercedes 3.0 R6 D 136KM OM606

Silniki Mercedes-Benz D / TD są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 R6 D o mocy 136KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy E w latach 1993-2001. Była to jednostka która zastąpiła wysłużony model OM603. Największą różnicą w porównaniu do poprzednika było zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! .


Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz słabą dynamikę ponieważ silnik nie posiada turbosprężarki. W ogólnej ocenie silnik jest bardzo chwalony z trwałość oraz niskie koszty utrzymania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba elastyczność
  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM606.91
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami