Silnik 1.7 CDI 16V 75/95KM (OM668) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 970

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 16V CRDi 110KM (D4FB-U2)17.02.2019

Rewelacyjny silnik, wysoka kultura pracy, rewelacyjne spalanie i bardzo mała awaryjność. Posiadam Ceed'a z aktualnym przebiegiem 232

Polecam

9.92

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDI  o mocach 75KM oraz 95KM występuje w samochodach marki Mercedes - Klasie A oraz Vaneo w latach 2001-2004.Jest kolejną odmianą po starszej wersji 60/90KM w której zmodyfikowano nieznacznie wałek rozrządu oraz turbospreżarkę, przez co uzyskano moc 75KM oraz 95KM.Obecnie dwie wersje zostały wyposażone w intercooler !!! Nie ma żadnych różnic w konstrukcji jednostki nawet moment obrotowy nie został zmieniony  Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. ,częstym problemem który sygnalizują użytkownicy są lejące tryski jednak nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod nimi i problem znika.Jednostka współpracuje z kołem dwumasowym  które w mocniejszych wersjach szybciej się zużywa . Niskie spalanie,dobra kultura pracy oraz niezła dynamika w wersji 90KM to cechy charakterystyczne silnika 1.7 CDI.

Zalety:
niskie spalanie
dobra kultura pracy
zadowalająca dynamika w wersji 90KM

Wady:
lejące wtryski
awarie koła dwumasowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch/możliwość regeneracji !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(5)
Trwałość
 4/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mercedes A-klasa W168 long elegance 08.02.2019
Średnia:
(5.00)
Nie
"Użytkowałem ten silnik w a-klasie 2003 przez 180 tys. km od prawie nowego. Sam silnik może i nie jest zły, ale osprzęt to tragedia. Kilkukrotnie trzeba było wymieniać zespół napinacza paska osprzętu oraz alternator chłodzony wodą (padały diody prostownika). Raz pękł pasek osprzętu, padło sprzęgło alternatora i parę innych rzeczy. Dostęp do wszystkiego fatalny. Na szczęście wtryski wytrzymały do sprzedaży, bo do ich wyjęcia, trzeba wyrwać silnik. Koło dwumasowe i sprzęgło róznież bez znaków zużycia. Ogólnie silnik dobry ale zabudowa w W169 woła o pomstę do nieba. Ekonomiczny. Zużycie średnie 5-6 l. Na trasie można uzyskać nawet 4-4.5l. Oleju nie bierze. Zawsze lałem 5W40 i wymieniałem co 15 tys km. Słaba kultura pracy, klekoce jak to merc. W aucie głośno. Dynamika z silnikiem 95KM wystarczająca. Trwałość i utrzymanie oceniam nisko, ze względu na awaryjność osprzętu. Gdyby nie to, że robię wszystko sam, to poszedłbym przez ten samochód z torbami. Ostatecznie nie polecam, chyba że żądnym mocnych wrażeń w kanale :)"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1,7cdi OM668 Rocznik / Przebieg: 2003 / 205000km Śr. spalanie: 6

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.