Silnik 2.0 DI 82KM X20DTL - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 790

CDTi
Silnik 2.0 DI 82KM X20DTL

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni -pompa wtryskowa

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 DI o mocy 82KM z oznaczeniem X20DTL wszedł do produkcji w 1996 rok i miał zastosowanie w samochodach Opel Astra G ,Zafira A oraz Vectra B .Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Bosch spełniająca normy spalin Euro 2.Silnik wyposażony w turbosprężarkę bez intercoolera  w odróżnieniu do mocniejszej wersji 101KM (Y20DTH) w której zastosowano intercooler.Są to praktycznie te same jednostki różniące są  jedynie w mocy.Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem,przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju,filtrów i tankowaniu na stacjach benzynowych nie sprawiał większych problemów.Jednak jednostka nie jest wolna od problemów,poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej ,kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą .Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju.Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan,serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys. Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarki lub pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail.Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla,przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Zalety:
niskie koszta eksploatacji
prosta konstrukcja -łatwa w naprawie
niski poziom spalania
dostępność części

Wady:
awarie pompy wtryskowej
wypalanie uszczelki pod głowicą
awarie turbosprężarki po 200tys
uwaga na pobór oleju
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 7):
(6.76)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 6.14/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzegorz 03.07.2018
Średnia:
(5.00)
Tak
"Opel Astra G 1999r. 2.0 dtl 82KM. Auto posiadam 7 lat. 150000km u mnie (307000 na blacie, ale auto było sprowadzane 2 właścicieli wcześniej, więc napewno ma jeszcze +100tys. w pamięci:)) przez 7 lat zmieniona pompa wody (2 dni po zakupie), regeneracja pompy wtryskowej - 1400zł, miesiąc temu rozszczelniła się chłodnica- 300 zł. z robotą. Poza tym klocki, tarcze, amortyzatory, wiadomo to się zużywa, a biorąc pod uwagę nasze polskie drogi i dość ciężki silnik to wcale nie wypada najgorzej. Spalanie od 5.5l na trasie do 6.5l w mieście. Dolewam ok 200ml. oleju na 15000km."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: astra g kombi 82KM Rok / Przebieg: 1999/307000 Śr. spalanie: 6
Michał 16.05.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
""Mam Astrę G 2.0 dtl 82km od 2010 roku .....przy silniku zero awarii .... A osprzęt ? Pękła chłodnica , coś się w nią wbiło .... 400zl , węże od podciśnienia , przetarte przez Aku .... 40zl i dwa razy termostat po 160 zł .... Oczywiście sprawy bieżące , płyny , klocki .... Super auto. Nie pali oleju .... Spalanie większe niż w VW 1.9 ale ok ..... Rdza "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Astra g 82km Rok / Przebieg: 1998/300 tys Śr. spalanie: 6.5
Darek 07.07.2017
Średnia:
(3.67)
Nie
"Silnik x20dtl 82 KM. Czytając komentarze jestem w wielkim szoku. Spalanie 5-6 litrów? Ja się cieszę jak mi spadnie do 7 na trasie... Po mieście 8-9. Co do awaryjności to może ja akurat tak trafiłem ale w ciągu 5 lat w silnik włożyłem jakieś 10 tyś zł. Regeneracja pompy wtryskowej 3,5tys. (nie wiem co to za regeneracja za 1000? trochę za tanio...), regeneracja turbo 700, wymiana sprzęgła ok.1tys. (już kończyło żywotność wiec wymieniłem przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego)... itp. itd. Mocy dość mało, ale nie narzekam szczególnie na dynamikę ( szczególnie gdy zdarzy mi się czasem jeździć 100 konnom benzyną jest dużo gorzej). A co do cofania paliwa i montowanie gruszki... (przypadłość prawdziwego polaka - obejść problem a nie go rozwiązać), a w 90% takich przypadków wystarczy wymienić obudowę filtra paliwa lub czasem nawet sam dekiel tak jak było w moim przypadku. I teraz nie ważne czy ciepło czy mróz -25 zawsze zapala bez większego problemu. Tyle w temacie"
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 2,0 DI 82 KM Rok / Przebieg: 1999/270tys. Śr. spalanie: 8
Rafal 14.07.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
""Vectra B 2.0 DI 16V 82KM z 1999 r. Mam od 2007, sprowadzoną z Niemiec kupiłem z komisu od handlarza z przebiegiem ok. 155 000 km ( jeśli wierzyć w to że nie był cofnięty licznik). 9 lat użytkowania, 16 000 km rocznie robiłem. Najgorsza jest blacharka która rdzewieje. Jeśli chodzi o silnik to przez te 9 lat jeżdżenia wymieniłem przepływomierz powietrza, pompę wody, turbo, alternator, akumulator i zamontowałem gruszkę z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa aby paliwo się nie cofało. Bo samochód nagle z dnia na dzień przestał palić, trzeba było długo kręcić zanim odpalił, tak jak by się zapowietrzał. Ta gruszka rozwiązała problem. Wymiana oleju oczywiście co rok. Po za tym normalne eksploatacyjne naprawy zawieszenia i hamulców. Pompa paliwa nigdy mi się nie popsuła, a podobno jest awaryjna, tankuję tylko na bp. W trasie Vectra nigdy mnie nie zawiodła. Obecnie ma 300 000 km i dalej jest użytkowana w rodzinie, przeze mnie już nie, bo ja sobie kupiłem Vectre C 1.9 CDTI 150 KM GTS OPCline :)""
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 82 KM Rok / Przebieg: 1999/300000 km Śr. spalanie: 6
Pawel 19.06.2016
Średnia:
(6.33)
Tak
""Moj silnik to 2.0 Di czyli ten slabszy, 82KM. Przebieg ponad 258 000 km z wiekszych problemow to przeplywomierz i wezyki podcisnienia robily najwiecej problemow zaraz po kupnie. Wymienione ze cztery lata temu i odtad zadnych problemow. Dalej lacznik stabilizatora, kupiony jakis chinczyk szybko poszedl. Pozatym klocki, tracze, amortyzatory, opony. Jest jeszcze problem z korozja tylnych blotnikow. Pozatym wszystko bardzo dobrze sie sprawuje. Polecam!"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: X20DTL Rok / Przebieg: 258 000 Śr. spalanie:
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD 115KM (AJM/AUY/BVK)15.11.2018

Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było z

Polecam

9.24

Silnik 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)15.11.2018

Octavia 2 FL 1.6 TDI CAYC chip zrobiony na 157 koni. na chipie zrobione ponad 70000 kilometrow przez rok i 2 miesiace. Najlepszy silni

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.