Opel

Silnik Opel 2.0 DI ECOTEC 82KM X20DTL

15185
Silnik Opel 2.0 DI ECOTEC 82KM X20DTL

Silniki Opel TD / DI / DTI są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 2.0 DI ECOTEC o mocy 82KM z oznaczeniem X20DTL wszedł do produkcji w 1996 roku i miał zastosowanie w samochodach Opel Astra G , Zafira A oraz Vectra B . Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Bosch spełniająca normy spalin Euro 2. Silnik wyposażony w turbosprężarkę bez intercoolera  w odróżnieniu do mocniejszej wersji 101KM (Y20DTH) w której zastosowano intercooler. Są to praktycznie te same jednostki różniące są  jedynie w mocy.



Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem, przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów i tankowaniu na stacjach benzynowych nie sprawiał większych problemów. Jednak jednostka nie jest wolna od problemów, poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej , kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą . Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju. Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan, serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.



Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarki lub pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail. Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla, przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • niskie koszta eksploatacji
  • prosta konstrukcja -łatwa w naprawie
  • niski poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • wypalanie uszczelki pod głowicą
  • awarie turbosprężarki po 200tys
  • uwaga na pobór oleju
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: X20DTL
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.2)
Trwałość 6.6/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

13%
7%
27%
7%
0%
47%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

23.12.2019 Opel Vectra kombi 2.0 DI
(10.0)
Opinia: Najlepszy silnik w tym modelu Vectry, auto kupiłem w 2013 roku z przebiegiem 204000 przy 250000 naprawiłem sterownik pompy wtryskowej za 340 zł, w tej chwili auto ma 320000 km i auto jeździ, pozatym bardzo oszczędny, 4.9 l/100km na trasie, w cyklu mieszanym 6l
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie koszty eksploatacji, małe zużycie paliwa, w ogóle bardzo dobry i ekonomiczny.
Wady: Według mnie- bez wad
  • Silnik: 2.0DI 82KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 321000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
03.07.2018 Grzegorz
(5.0)
Opinia: Opel Astra G 1999r. 2.0 dtl 82KM. Auto posiadam 7 lat. 150000km u mnie (307000 na blacie, ale auto było sprowadzane 2 właścicieli wcześniej, więc napewno ma jeszcze +100tys. w pamięci:)) przez 7 lat zmieniona pompa wody (2 dni po zakupie), regeneracja pompy wtryskowej -
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: astra g kombi 82KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999/307000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.05.2018 Michał
(8.3)
Opinia: "Mam Astrę G 2.0 dtl 82km od 2010 roku .....przy silniku zero awarii .... A osprzęt ? Pękła chłodnica , coś się w nią wbiło .... 400zl , węże od podciśnienia , przetarte przez Aku .... 40zl i dwa razy termostat po 160 zł ....
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Astra g 82km
  • Rocznik / Przebieg: 1998/300 tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
07.07.2017 Darek
(3.7)
Opinia: Silnik x20dtl 82 KM. Czytając komentarze jestem w wielkim szoku. Spalanie 5-6 litrów? Ja się cieszę jak mi spadnie do 7 na trasie... Po mieście 8-9. Co do awaryjności to może ja akurat tak trafiłem ale w ciągu 5 lat w silnik włożyłem jakieś 10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 2,0 DI 82 KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999/270tys.
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
14.07.2016 Rafal
(7.0)
Opinia: "Vectra B 2.0 DI 16V 82KM z 1999 r. Mam od 2007, sprowadzoną z Niemiec kupiłem z komisu od handlarza z przebiegiem ok. 155 000 km ( jeśli wierzyć w to że nie był cofnięty licznik). 9 lat użytkowania, 16 000 km rocznie robiłem. Najgorsza
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 82 KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999/300000 km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam