Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.
Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr
7.37
Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas
7.88
Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni
7.35
Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w
7.35
Silnik 2.0 CDTI o mocy 120KM i 140KM to kolejne odmiana po wersjach 110KM oraz130KM była stosowana w latach 2008-2013.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.W silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km.Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami.Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Opis ogólny
Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra kultura pracy
dobra dynamika
Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra DPF-jazda miejska
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Rozrząd !!!
Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje ryzyko kosztownej naprawy .
Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody
Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki
Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA
A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Opinia: Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly minus za kulture pracy jak w "traktorze" :)
Odmiana silnika: 140KM A20DTE | Rocznik / Przebieg: 2014/250000 | Śr. spalanie: 5.7 |
Opinia: Jednostka trwała, na liczniku 230000 i nic się nie dzieje. Standardowe przypadłości czyli delikatnie zapocona rura turbo poza tym nic więcej
Odmiana silnika: DTE | Rocznik / Przebieg: 2014 | Śr. spalanie: 5.5 |
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.