Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1084

CDTi
Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .

Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody


Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki


Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Najważniejsze informacje o silniku

 

Silnik 2.0 CDTI o mocy 120KM i 140KM to kolejne odmiana po wersjach 110KM oraz130KM  była stosowana w latach 2008-2013.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.W silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć  filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km.Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami.Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

 Opis ogólny

Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra kultura pracy
dobra dynamika

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra DPF-jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(0)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 0/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Insignia 30.12.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jednostka trwała, na liczniku 230000 i nic się nie dzieje. Standardowe przypadłości czyli delikatnie zapocona rura turbo poza tym nic więcej"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: DTE Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 5.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.