Silnik 1.5 D 57KM (TUD5) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 914

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 D o mocy 58KM z maksymalnym momentem obrotowym 92Nm wprowadzony do produkcji w 1994 roku i miał zastosowanie samochodach miejskich segmentu A Citroen Saxo oraz Peugeot 106.Konstrukcja silnika z lat 90-tych oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania.Jednostka 8-zaworowa wolnossąca z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch lub Lucas w zależności od modelu oraz roku w którym występował..W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 120.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie do maksymalnie 90 tys/km.Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu.Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy jednak jest to typowy mieszczuch gdzie sprawdza się najlepiej,jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.

Zalety:
prosta konstrukcja
niska awaryjność
duża wybór części
prosty i tani serwis

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 4/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Szymon 27.07.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Kupiony jako 7letni po kolizji z przebiegiem 96tys. Teraz 240tys. Auto dla spokojnych. Uczy cierpliwosci. Wyprzedzenie tira zapomnij bo niebezpieczne. Jednak silnik bezawaryjny oszczedny idealny na dojazd do pracy. Naprawy to wymiana swiec zarowych po 160tys i przekaznika swiec zarowych po 180tys. Usuniecie wyciekow po 220tys. Rozrzad regularnie co 70tys olej co 15-17tys filtr paliwa co 30tys. Do tego doszla regeneracja belki po 210tys. Dosc czesto szwankuja hamulce czasem jakis drobiazg. Wszystko tanio mozna naprawic 200-300 zl. Belka w Antałeksie za niecale 900zl. Obecnie skrzynia zaczyna chaczyc i sprzeglo na wykonczeniu. Ogolnie trwale i niezawodne auto bez elektroniki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Citroen saxo Rocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 4.5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.