Silnik 1.5 D 57KM (TUD5) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1324

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 D o mocy 58KM z maksymalnym momentem obrotowym 92Nm wprowadzony do produkcji w 1994 roku i miał zastosowanie samochodach miejskich segmentu A Citroen Saxo oraz Peugeot 106.Konstrukcja silnika z lat 90-tych oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania.Jednostka 8-zaworowa wolnossąca z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch lub Lucas w zależności od modelu oraz roku w którym występował..W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 120.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie do maksymalnie 90 tys/km.Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu.Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy jednak jest to typowy mieszczuch gdzie sprawdza się najlepiej,jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.

Zalety:
prosta konstrukcja
niska awaryjność
duża wybór części
prosty i tani serwis

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 4/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Szymon 27.07.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Kupiony jako 7letni po kolizji z przebiegiem 96tys. Teraz 240tys. Auto dla spokojnych. Uczy cierpliwosci. Wyprzedzenie tira zapomnij bo niebezpieczne. Jednak silnik bezawaryjny oszczedny idealny na dojazd do pracy. Naprawy to wymiana swiec zarowych po 160tys i przekaznika swiec zarowych po 180tys. Usuniecie wyciekow po 220tys. Rozrzad regularnie co 70tys olej co 15-17tys filtr paliwa co 30tys. Do tego doszla regeneracja belki po 210tys. Dosc czesto szwankuja hamulce czasem jakis drobiazg. Wszystko tanio mozna naprawic 200-300 zl. Belka w Antałeksie za niecale 900zl. Obecnie skrzynia zaczyna chaczyc i sprzeglo na wykonczeniu. Ogolnie trwale i niezawodne auto bez elektroniki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Citroen saxo Rocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 4.5

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.