Silnik 1.5 D 57KM (TUD5) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2805

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 D o mocy 58KM z maksymalnym momentem obrotowym 92Nm wprowadzony do produkcji w 1994 roku i miał zastosowanie samochodach miejskich segmentu A Citroen Saxo oraz Peugeot 106.Konstrukcja silnika z lat 90-tych oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania.Jednostka 8-zaworowa wolnossąca z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch lub Lucas w zależności od modelu oraz roku w którym występował..W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 120.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie do maksymalnie 90 tys/km.Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu.Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy jednak jest to typowy mieszczuch gdzie sprawdza się najlepiej,jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.

Zalety:
prosta konstrukcja
niska awaryjność
duża wybór części
prosty i tani serwis

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 106 11.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: To mój 3 samochód z tym silnikiem.Peugeot 106 czy Citroen Saxo to jedno i to samo.Sprawowały się naprawdę super! Autko miejskie jest małe,zgrabne 4 drzwiowe wygodne ze wspomaganiem kierownicy i nawet bardzo pakowne po złożeniu siedzeń.Zero problemów lać paliwo i jeździć.W zimie 20 stopni mrozu i pali za pierwszym razem.Podjazd pod stromą górę na śniegu to dla niego żaden problem. Inni stali ja jechałem.Spalanie ekstra małe zależy od stylu jazdy od 4L do 5,5L max w zimie! Na zbiorniku po tankowaniu pod korek można zrobić 1200 km. Tylna nowa belka po regeneracji kosztuje 650 zł przy zdaniu starej tak,że nie jest to żaden problem nawet samemu można wymienić.Jeżdżę 3 rok ok 60 tyś na regenerowanej i nic się nie dzieje.Części bardzo tanie.Przyśpieszenie wcale nie jest takie złe jak piszą .Trzeba umieć jeździć tym wozem.W zakrętach stabilny.Widziałem sztuki które przejechały 650 tyś km a na rynku do sprzedania jest ich mało tak,że to o czymś świadczy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1,5 dieselRocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 4.5
Szymon 27.07.2018
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Kupiony jako 7letni po kolizji z przebiegiem 96tys. Teraz 240tys. Auto dla spokojnych. Uczy cierpliwosci. Wyprzedzenie tira zapomnij bo niebezpieczne. Jednak silnik bezawaryjny oszczedny idealny na dojazd do pracy. Naprawy to wymiana swiec zarowych po 160tys i przekaznika swiec zarowych po 180tys. Usuniecie wyciekow po 220tys. Rozrzad regularnie co 70tys olej co 15-17tys filtr paliwa co 30tys. Do tego doszla regeneracja belki po 210tys. Dosc czesto szwankuja hamulce czasem jakis drobiazg. Wszystko tanio mozna naprawic 200-300 zl. Belka w Antałeksie za niecale 900zl. Obecnie skrzynia zaczyna chaczyc i sprzeglo na wykonczeniu. Ogolnie trwale i niezawodne auto bez elektroniki.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Citroen saxoRocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 4.5

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.