Silnik 2.1 TD 109KM (XUD11B) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 567

HDI
Silnik 2.1 TD 109KM (XUD11B)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: pośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Total 10W40, wymiana po: co 10.000 km.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.1 TD o mocy 109KM jest kolejną jednostka koncernu PSA która miała zastosowanie w samochodach segmentu D,E oraz Van.Znajdziemy ją przeważnie w modelach z lat 90-tych, Citroen Xantia,Peugeot 406/605 oraz Vanach 806 czy Evansion jak również w bliźniaczym Fiacie Ulysse.Silnik charakteryzował się niezła dynamiką oraz wysokim momentem obrotowym  bo aż 250Nm.Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów,przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 400 tys.Do największych przypadłości tej jednostki jest problem z pompą wtryskową,EGR-em oraz pompą vakum.Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoita dynamika

Wady:
awarie pompy
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów