Silnik 2.1 TD 109KM (XUD11B) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2516

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.1 TD o mocy 109KM jest kolejną jednostka koncernu PSA która miała zastosowanie w samochodach segmentu D,E oraz Van.Znajdziemy ją przeważnie w modelach z lat 90-tych, Citroen Xantia,Peugeot 406/605 oraz Vanach 806 czy Evansion jak również w bliźniaczym Fiacie Ulysse.Silnik charakteryzował się niezła dynamiką oraz wysokim momentem obrotowym  bo aż 250Nm.Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów,przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 400 tys.Do największych przypadłości tej jednostki jest problem z pompą wtryskową,EGR-em oraz pompą vakum.Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoita dynamika

Wady:
awarie pompy
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(3.33)
Trwałość
 1/10
Utrzymanie
 1/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

806 07.11.2019
Średnia:
(3.33)
Nie

Opinia: Sam silnik to dobra konstrukcja lecz pompa paliwa Lucas to tolatny badziew !!!!!! Psuje się każda sztuka a koszt naprawy jest astronomiczny !!!!!

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2,1 TD Rocznik / Przebieg: 1998 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.