Silnik 2.1 TD 12V 109KM (XUD11B) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4290

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.1 TD o mocy 109KM jest kolejną jednostka koncernu PSA która miała zastosowanie w samochodach segmentu D,E oraz Van.Znajdziemy ją przeważnie w modelach z lat 90-tych, Citroen Xantia,Peugeot 406/605 oraz Vanach 806 czy Evansion jak również w bliźniaczym Fiacie Ulysse.Silnik charakteryzował się niezła dynamiką oraz wysokim momentem obrotowym  bo aż 250Nm.Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów,przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 400 tys.Do największych przypadłości tej jednostki jest problem z pompą wtryskową,EGR-em oraz pompą vakum.Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoita dynamika

Wady:
awarie pompy
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(5.67)
Trwałość
 4/10
Utrzymanie
 4/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ulysse 2.1 TD Lucas Epic (8 osobowy) 29.12.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Ulysse 2.1 td; myślę, że każdy podchodzi do tematu w bezpośredni sposób, tzn, jeśli się coś komuś psuje - stwierdza, że to jest g...o...; jeśli coś jest trwałe, każdy zachwala... Miałem Ulysse 2.1 cztery lata i pewnie jeździłbym nim dalej gdyby nie kolizja... Silnik chodził super, z Epic trochę powalczyłem, lecz traktuję to jako nowe doświadczenia co wpływa na zrozumienie działania tej pompy. Na pewno nie zamieniłbym Lucasa na Boscha!!! Ludzie tak robią ze względu na małe koszty a Lucas musi być zadbany, musi być szczelny na solenoidach, pomijam czujniki, które do tanich nie należą. Lucas jest oszczędny, ale też ma moc a Bosch jest po prostu mułem. Ważny jest stan elektroniki, która musi być super utrzymana, cienkie przewody we wiązce Lucasa to masakra, lecz idzie ten problem rozwiązać bez kosztów a poświęcając jedynie 2-3 godziny na wymianę kabelków. Wiem co piszę, przerabiałem ten temat osobiście. Serwisy Boscha nie radzą sobie z Lucasem i wymieniają pół samochodu niestety bez sukcesu, a w wielu przypadkach problemem z pracą pompy jest dostawanie się powietrza do środka. Tak czy inaczej, dwudziestoletni ulysse odpalił nawet po zmasakrowaniu całego przodu, oczywiście po ponownym załączeniu przycisku bezpieczeństwa. Ulysse już nie mam, ale kupiłem Evasiona 2.1 td także z Lucasem i polecam te silniki, bo latają lepiej niż nowsze 2.0 hdi 16v.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:wygodny, dynamiczny, mała awaryjność, możliwość jazdy po uszkodzeniu przestawiacza kąta wtrysku (kilka lat temu, przejechałem bez mocy 350 km z urlopu do domu :) Wadą jest złamanie się przestawiacza, gdyż jest on łączony z dwóch różnych materiałów i nie ma możliwości naprawy, zostaje tylko wymiana. Lucas działa nawet przy uszkodzonym czujniku wału, ale świeci diagnostyka silnika cały czas. Super strefa bezpieczeństwa podczas wypadku!!! Naprawa rozrusznika pod namiotem :)

Wady:odklejająca podsufitka, nieszczelności pompy, trzeba dbać o masowe punkty nadwozia, inaczej lampy działają niczym choinka :) Trudne dojście np. do regulacji zaworów czy do uszczelnienia silnika z tyłu. Fatalne progi i tylne nadkola.

Odmiana silnika: 80/109Rocznik: 1998Przebieg: 310000 Śr. spalanie: 8.5
806 07.11.2019
Średnia:
(3.33)
Nie

Opinia: Sam silnik to dobra konstrukcja lecz pompa paliwa Lucas to tolatny badziew !!!!!! Psuje się każda sztuka a koszt naprawy jest astronomiczny !!!!!

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2,1 TD Rocznik / Przebieg: 1998 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.