Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1518

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2005 r i był stosowany do 2011r.Trzeba nadmienić że ta odmiana powstała ze względu na pojawienie się bliźniaczych modeli Citroena C1,Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo.Silniki wyposażony w system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch.Ogromnym plusem tej odmiany jest bark uciążliwego osprzętu,nie znajdziemy tu koła dwumasowgo jak również intercoolera a turbosprężarka jest ze stałą geometrią.Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie.Atutem niewątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach oraz nieodpowiednim użytkowaniu.Powodem tego zazwyczaj jest nieterminowe wymiany olejów,filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa.Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek,EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM charakteryzują niskim poziomem spalania na poziomie 4l /100 km jednak kultura pracy oraz dynamika pozostawia wiele do życzenia.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie zużycie paliwa
niskie ceny serwisu i części
wtryski podlegają regeneracji

Wady:
przeciętna kultura pracy
bardzo słaba dynamika
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
awarie turbosprężarki
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 5.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

grzesiek 17.04.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Rewelacja jak na to autko. Spalanie male, dynamika ok do 100 km/h. Wiecej i tak ciezko. 4 drzwi, klimatyzacja, po zakupie przy 146000 wymiana oleju rozrzadu, filtry, klocki i tarcze przod. Po około 3 tysiącach servo hamulca 250 PLN. przy 160000 amortyzatory przód no i tak dalej olej co 1,5 roku ( 10000) km Castrol do C3 ) Zadnych awarii wycieków. Praca no dośc głośna ale cieszy to autko niesamowicie"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: C1 1,4 HDI 54 KM Rocznik / Przebieg: 2006/173000 Śr. spalanie: 4.3
lolo 19.11.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: C1 1.4 HDi 54KM Rocznik / Przebieg: 130 tyś Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.