Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1006

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2005 r i był stosowany do 2011r.Trzeba nadmienić że ta odmiana powstała ze względu na pojawienie się bliźniaczych modeli Citroena C1,Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo.Silniki wyposażony w system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch.Ogromnym plusem tej odmiany jest bark uciążliwego osprzętu,nie znajdziemy tu koła dwumasowgo jak również intercoolera a turbosprężarka jest ze stałą geometrią.Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie.Atutem niewątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach oraz nieodpowiednim użytkowaniu.Powodem tego zazwyczaj jest nieterminowe wymiany olejów,filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa.Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek,EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM charakteryzują niskim poziomem spalania na poziomie 4l /100 km jednak kultura pracy oraz dynamika pozostawia wiele do życzenia.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie zużycie paliwa
niskie ceny serwisu i części
wtryski podlegają regeneracji

Wady:
przeciętna kultura pracy
bardzo słaba dynamika
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
awarie turbosprężarki
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 5.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

grzesiek 17.04.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Rewelacja jak na to autko. Spalanie male, dynamika ok do 100 km/h. Wiecej i tak ciezko. 4 drzwi, klimatyzacja, po zakupie przy 146000 wymiana oleju rozrzadu, filtry, klocki i tarcze przod. Po około 3 tysiącach servo hamulca 250 PLN. przy 160000 amortyzatory przód no i tak dalej olej co 1,5 roku ( 10000) km Castrol do C3 ) Zadnych awarii wycieków. Praca no dośc głośna ale cieszy to autko niesamowicie"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: C1 1,4 HDI 54 KM Rocznik / Przebieg: 2006/173000 Śr. spalanie: 4.3
lolo 19.11.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: C1 1.4 HDi 54KM Rocznik / Przebieg: 130 tyś Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.