Silnik 1.9 dCi 102KM (F9Q 732/733) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1846

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI  o mocy 102KM  wszedł do produkcji w 1999 roku i stosowany do 2003 roku.Ta odmiana miał zastosowanie w samochodach Renault Megane I oraz Scenic oraz Mitsubishi Carisma I.Jest to pierwsza konstrukcja w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 102KM występowała bez  koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie.Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie elektroniki silnika
awarie przepływomierza

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 3):
(9.22)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 9.33/10
Dynamika
 8.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

volvo v40 06.03.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Przejechałem prawie 100 tysięcy licząc od 177k do 277k. Wymieniłem dwa razy rozrząd, pierwszy raz z powodu kupna auta z Niemiec, drugi raz po 5 latach. Z poważnych usterek w moim aucie Volvo V40 102 KM z 2003 roku była tylko wymiana maglownicy. Wszyscy mówili, że diesel się zepsuje, bo wtryski, dwumas i inne pierdoły. No i dalej czekają , aż mi się coś zepsuje heh. Podstawa to wymiana oleju i filtra paliwa co roku. EGR wyczyścić co dwa lata. Pali średnio 6 literek, żwawo ciągnie do przodu. Polecam starą dobrą konstrukcję zamontowaną w Volvo S40/V40, Carismach i Space Starach. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 102/F9Q Rocznik / Przebieg: 2003-177000 Śr. spalanie: 6
marek 01.04.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: reno scenik Rocznik / Przebieg: 2001rok 2007 przebieg Śr. spalanie: 6 I
Tomasz 12.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"świetny ślinik, wersja 102 KM szybko się w zimie nagrzewa, ale niestety na krótkich trasach po mieście w zimie musimy liczyć się z tym że 8 litrów nam wciągnie, na trasie owszem idzie zejść nawet do 4 litrów ale jadąc na tempomacie 80km/h realne spalanie w trasie to w granicach 5-6 litrów przy prędkościach oscylujących w granicach 120-140, niestety brakuje 6 biegu, póki co żadnych niespodzianek, tylko podstawowe zasady - olej co 10-15 tys km maksymalnie i olej napędowy z pewnego źródła bo ja już się niestety nauczyłem że oszczędności na lewym paliwie w diesle wychodzą bokiem - po prostu padają wtryski i EGR"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Carisma 1,9 DiD Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.