Silnik 1.9 dCi 102KM F9Q ('99-'03) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 553

dCi
Silnik 1.9 dCi 102KM F9Q ('99-'03)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI  o mocy 102KM  wszedł do produkcji w 1999 roku i stosowany do 2003 roku.Ta odmiana miał zastosowanie w samochodach Renault Megane I oraz Scenic oraz Mitsubishi Carisma I.Jest to pierwsza konstrukcja w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 102KM występowała bez  koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie.Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie elektroniki silnika
awarie przepływomierza

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(9.17)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

marek 01.04.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: reno scenik Rok / Przebieg: 2001rok 2007 przebieg Śr. spalanie: 6 I
Tomasz 12.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"świetny ślinik, wersja 102 KM szybko się w zimie nagrzewa, ale niestety na krótkich trasach po mieście w zimie musimy liczyć się z tym że 8 litrów nam wciągnie, na trasie owszem idzie zejść nawet do 4 litrów ale jadąc na tempomacie 80km/h realne spalanie w trasie to w granicach 5-6 litrów przy prędkościach oscylujących w granicach 120-140, niestety brakuje 6 biegu, póki co żadnych niespodzianek, tylko podstawowe zasady - olej co 10-15 tys km maksymalnie i olej napędowy z pewnego źródła bo ja już się niestety nauczyłem że oszczędności na lewym paliwie w diesle wychodzą bokiem - po prostu padają wtryski i EGR"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Carisma 1,9 DiD Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.5 dCi (od 2001)
Silniki 1.5 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2014)
Silniki 1.5 dCi z FAP stosowane od roku 2010
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2005-2012
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2001-2005
Silniki 1.6 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2011)
Silniki 1.9 dCi (1997-2012)
Silniki 2.0 dCi (od 2005)
Silniki 2.2 dCi (2001-2009)
Silniki 3.0 DCi (2002-2012)
Silniki montowane w samochodach użytkowych
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów