Silnik 1.9 dCi 102KM (F9Q 732/733) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1107

dCi
Silnik 1.9 dCi 102KM (F9Q 732/733)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI  o mocy 102KM  wszedł do produkcji w 1999 roku i stosowany do 2003 roku.Ta odmiana miał zastosowanie w samochodach Renault Megane I oraz Scenic oraz Mitsubishi Carisma I.Jest to pierwsza konstrukcja w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 102KM występowała bez  koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie.Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
problemy z zaworem EGR
awarie elektroniki silnika
awarie przepływomierza

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(9.17)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

marek 01.04.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: reno scenik Rocznik / Przebieg: 2001rok 2007 przebieg Śr. spalanie: 6 I
Tomasz 12.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"świetny ślinik, wersja 102 KM szybko się w zimie nagrzewa, ale niestety na krótkich trasach po mieście w zimie musimy liczyć się z tym że 8 litrów nam wciągnie, na trasie owszem idzie zejść nawet do 4 litrów ale jadąc na tempomacie 80km/h realne spalanie w trasie to w granicach 5-6 litrów przy prędkościach oscylujących w granicach 120-140, niestety brakuje 6 biegu, póki co żadnych niespodzianek, tylko podstawowe zasady - olej co 10-15 tys km maksymalnie i olej napędowy z pewnego źródła bo ja już się niestety nauczyłem że oszczędności na lewym paliwie w diesle wychodzą bokiem - po prostu padają wtryski i EGR"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Carisma 1,9 DiD Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.