Silnik 2.2 dCi G9T 140KM (G9T 600/700) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 731

dCi
Silnik 2.2 dCi G9T 140KM (G9T 600/700)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 6.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 DCI  o mocy 140KM z oznaczeniem G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II Espace IV oraz Vel Satis.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim Common Rail seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Do dyspozycji  były dwie skrzynie biegów automatyczna oraz 6-biegowa manualna.Jest kolejną odmianą silnika 2.2 dCi który wszedł do produkcji w 2004 roku i był stosowany do 2008 roku.Przez ten okres przeszedł kilka modyfikacji które pozwoliły uniknąć awarii z początkowych lat produkcji .Silnik na tamte czasy był mocno zaawansowany technologicznie.Według użytkowników właśnie ta odmiana była najmniej awaryjna z pośród pozostałych.Jednak nieodpowiednio eksploatowana może powodować bardzo kosztowne oraz poważne awarii.Mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie.Kolejną wadą tej jednostki ,może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania,zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii.Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku.Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie.Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy,bardzo dobra dynamika,zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
dobra elastyczność
cicha i równa praca
zadowalający poziom spalania

Wady:
obrócenia panewek wału korbowego
awarie osprzętu-wtryski
uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
szwankująca elektronika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(9.17)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sebastian 10.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam zrobione 350tys km jezdze nim bez problemow na oleju 5w30. Zmieniam olej co 10tys km. kupilem lagune jak miala 120tys km. Mam wersje intelale jestem zadwolony. Kupilem go 5 lat temu. Mialem caly czas VW 1.9tdi wszystkie robilem ciagle zawsze cos jak nie sprzeglo to brak mocy. W lagunie nic nie zmienialem mechanicy mowia ze wyglada auto na 100tys km. Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna/ 140KM Rocznik / Przebieg: 2007/350000 Śr. spalanie: 6
Darek 15.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"ja zrobiłem nim 60tys i nie maiłem żadnych problemów ale poprzedni właściciel maił problem z uszczelką pod głowicą oraz z układem wtryskowym i kilka innych drobniejszych usterek kosztowało to prawie 7000zł.Wiec przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić co się kupuje.Na dzień dzisiejszy same plusy dla tego silnika,spalanie przy wersji kombi i tej pojemności to 6-7L ,bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i dobre osiągi"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna 2.2 dCi 140KM Rocznik / Przebieg: 2004r 245tys Śr. spalanie: 6-7

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.