Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2227

dCi
Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: co 40.000 km lub 2 lata.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Najnowsze rozwiązania technologiczne tej odmiany !

- Układ recyrkulacji schłodzonych spalin z niskociśnieniowy EGR
- Popychacze wałków rozrządu powlekane powłoką DLC Diamond-Like Carbon
- Nowoczesne Dysze z indywidualnym kątem wtrysku warstwowego ANI

-Spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6  

- Kod silnika od 2016 roku - K9k 656/657 (Megane IV,Scenic IV,Talisman)

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 110KM z momentem obrotowym 260Nm występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia .Wszedł do produkcji od 2014r i jest nową odmianą rodziny dCi o nazwie Energy.Konstrukcja praktycznie nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.5 dCi niczym, jedynie zostało wprowadzone kilka nowatorskich rozwiązań.W silniku zastosowano nowe systemy takie jak start & Stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. W układzie wtryskowym zastosowano nowe dysze wtryskiwaczy o indywidualnym kącie wtrysku natomiast w układzie rozrządu wprowadzono popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon). Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP spełnia normy spalin Euro 5 (niektóre wersje z emisją spalin Euro 6)Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megan III Grandtour 05.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Meganka kombi z końca 2014roku. Silnik jak na razie zupełnie bezawaryjny. Przebieg 87 tyś. Autko od nowości w rodzinie więc pewny i nie kręcony przebieg. Od 4 lat jeżdżę francuzami. Poprzedniu uważałem tylko auta niemieckie. hmm...czasy się zmieniły. Na tą chwilę uważam że silniki niemieckie są znacznie gorsze od renaulta. Dynamika, elastyczność na bardzo wysokim poziomie. Do tego kultura pracy nieporównywalna z autami niemieckimi. Polecam !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.5 dci Energy 110KM Rocznik / Przebieg: 2014r/87tys Śr. spalanie: 5.3
Robulo 18.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik pokonałem nim ponad 70 tys/km bez najmniejszych problemów,auto od nowości w moich rękach.Dwukrotna wizyta w ASO na wymiany olejów i filtrów co 30 tys, ale teraz już robiłem sam serwis po zrobieniu 15 tys/km.Silnik jak na swoją pojemność nieźle sobie radzi jest dynamiczny i bardzo elastyczny a przy tym spala niewiele.Na trasie przy normalnej jeździe wychodzi 5.2 l ale bez problemu można osiągnąć wynik 4.5 l,średnio wychodzi w granicach 6-6.5 lNic się z autem ani z silnikiem nie dzieje praktycznie wszystko w aucie od nowości.Polecam silnik jest bardzo tani w utrzymaniu i mało pali."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Scenic 1.5 dci Energy 110KM Rocznik / Przebieg: 2015 r 76 tys Śr. spalanie: 6L
Maro 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam go w Megance z 2015 roku przebieg 157tys,auto firmowe więc bez żadnych oszczędzań.Silnik super oszczędny i bez problemu ciągnie do 190km/h !!! Jak swoje 110KM to powiem szczerze że jestem pod dużym wrażeniem.Co najbardziej podoba mi sie w tym silniku to że jest bardzo cichy i super elastyczny ,zero turbodziury zbiera się z każdego biegu idealnie.Wersja ze start stop dla mnie taki bajer więcej jeżdżę po trasach a niżeli w mieście.Silnik jest totalnie bezawaryjny od wymiany do wymiany i nic więcej,zero wycieków,pali nawet w największe mrozy.Mam porównanie do silników Opli czy VW ten zdecydowanie jest lepszy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane Grantour 110KM Rocznik / Przebieg: 2015r/157.tys Śr. spalanie: 5.3

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.