Silnik 2.3 Energy dCi 16V (M9T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 487

dCi
Silnik 2.3 Energy dCi 16V (M9T)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: BiTurbo.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 8.0 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: co 40.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.3 dCi Twin-Turbo o mocy 135KM  jest kolejną odmianą tej jednostki która ma zastosowanie w Renault Master III Long .Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dci wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania.W tej odmianie wprowadzono podwójne doładowanie Twin-Turbo co pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych wyników.Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm spalin  odmiany 2.5 DCI (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) .Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu oraz wydłużenie przeglądów do 40tyś km lub dwóch lat.To pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji jednostki.

Zalety:
świetne właściwości
bardzo dobra dynamika
mechanizm rozrządu na łańcuchu
niski poziom spalania
przeglądy co 40tyś

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.