Silnik 2.3 Energy dCi 16V (M9T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 843

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 SkyActiv-D 175KM21.03.2019

Witam Jestem posiadaczem Mazdy od 2015 po przejechaniu 70tk w 4 lata mam obecnie 90tk wyszło szydlo z worka tzn Mazda ukrywa wadę wa

Odradzam

6.47

Silnik 1.9 MultiJet20.03.2019

Miałem 1,9 JTD przejechałem nim 380 tys. km bez ingerencji w silnik i sprzęgło oraz dwumasę. Obecnie mam 1,9 M JET 1,9 przejechane

Polecam

8.60

Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA)20.03.2019

Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.

Polecam

8.73

Silnik 1.5 dCi K9K19.03.2019

Nissan Note 1,5dci 2009 rok, układ paliwowy Delphi. Kupiony z przebiegiem 160 tys. Mam 2 lata, obecnie 180tys. Spalanie 4l, 5 w mieśc

Polecam

8.49

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.3 dCi Twin-Turbo o mocy 135KM  jest kolejną odmianą tej jednostki która ma zastosowanie w Renault Master III Long .Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dci wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania.W tej odmianie wprowadzono podwójne doładowanie Twin-Turbo co pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych wyników.Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm spalin  odmiany 2.5 DCI (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) .Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu oraz wydłużenie przeglądów do 40tyś km lub dwóch lat.To pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji jednostki.

Zalety:
świetne właściwości
bardzo dobra dynamika
mechanizm rozrządu na łańcuchu
niski poziom spalania
przeglądy co 40tyś

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.