Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 869

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 dCi o mocach 125KM/145KM 160KM Twin Turbo wszedł do produkcji w 2015 roku i ma zastosowanie w samochodach użytkowych Renault Trafic III.Konstrukcja silnika została opart na wersji 1.6 dCi 160KM Twin-Turbo która jest obecnie stosowana w większości modeli Renault oraz Nissan.Właśnie na potrzeby auta typu furgon zostały przygotowane dwie odmiany o obniżonych mocach.Jednostka charakteryzuje się dwoma turbosprężarkami jak również wieloma nowatorskimi rozwiązaniami.Jak w poprzednich wersjach silników wysokoprężnych inżynierowie korzystali z wieloletnich doświadczeń przy konstruowaniu silników Formuły 1.Takie rozwiązania znajdziemy w tej odmianie między innymi poprzeczny obieg płynu chłodzącego który pozwala na szybkie schładzanie komory spalania.Kolejną nowinką zapożyczoną z F1 to pierścienie typu U-Flex które ze względu na swój kształt litry U lepiej dopasowują się do odkształceń cylindrów które powstają na wskutek wysokich temperatur.W skrócie pozwala to na lepsze smarowanie oraz zmniejszenie tarcia.Dodatkowo popychacze zaworowe zostały wykończone specjalną powłoką diamentopodobną DLC (Diamond Like Carbon) co przekłada się na ich odporność na ścieranie oraz zmniejszenie oporów tarcia.Silnik wyposażony w nowocześniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1800 bar który został odpowiednio przystosowany do podwójnego doładowania.Ze względu rygorystyczne norm spalin silnik został wyposażony w katalizator wychwytujący cząstki azotu Nox oraz układ regeneracji cząstek stałych przez co spełnia normy spalin Euro 6.Jednak najbardziej rozpoznawalny jest układ doładowania TwinTurbo które pozwalają na bardzo dobre osiągi.W skrócie wygląda to tak pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwałdności pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach przez co silnik natychmiast przyspiesza już przy 1500 obr.Natomiast druga turbosprężarka włącza się do pracy przy wyższych obrotach co pozwala na osiągnięcie maksymalnych mocy.Te rozwiązania pozwoliły na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów przy minimalnym poziomie spalania oraz obniżenia Co2.Zamysłem konstruktorów było osiągnięcie parametrów silnika o pojemności 2.0 l a przy tym obniżyć spalanie o co najmniej 25%. Można stwierdzić że zabieg ten się udał,silnik oferuję świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Zalety:
Nowoczesna konstrukcja
Bardzo wysoka kultura pracy
Świetna dynamika
Świetna elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów