Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 458

dCi
Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: BiTurbo.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: co 40.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 dCi o mocach 125KM/145KM 160KM Twin Turbo wszedł do produkcji w 2015 roku i ma zastosowanie w samochodach użytkowych Renault Trafic III.Konstrukcja silnika została opart na wersji 1.6 dCi 160KM Twin-Turbo która jest obecnie stosowana w większości modeli Renault oraz Nissan.Właśnie na potrzeby auta typu furgon zostały przygotowane dwie odmiany o obniżonych mocach.Jednostka charakteryzuje się dwoma turbosprężarkami jak również wieloma nowatorskimi rozwiązaniami.Jak w poprzednich wersjach silników wysokoprężnych inżynierowie korzystali z wieloletnich doświadczeń przy konstruowaniu silników Formuły 1.Takie rozwiązania znajdziemy w tej odmianie między innymi poprzeczny obieg płynu chłodzącego który pozwala na szybkie schładzanie komory spalania.Kolejną nowinką zapożyczoną z F1 to pierścienie typu U-Flex które ze względu na swój kształt litry U lepiej dopasowują się do odkształceń cylindrów które powstają na wskutek wysokich temperatur.W skrócie pozwala to na lepsze smarowanie oraz zmniejszenie tarcia.Dodatkowo popychacze zaworowe zostały wykończone specjalną powłoką diamentopodobną DLC (Diamond Like Carbon) co przekłada się na ich odporność na ścieranie oraz zmniejszenie oporów tarcia.Silnik wyposażony w nowocześniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1800 bar który został odpowiednio przystosowany do podwójnego doładowania.Ze względu rygorystyczne norm spalin silnik został wyposażony w katalizator wychwytujący cząstki azotu Nox oraz układ regeneracji cząstek stałych przez co spełnia normy spalin Euro 6.Jednak najbardziej rozpoznawalny jest układ doładowania TwinTurbo które pozwalają na bardzo dobre osiągi.W skrócie wygląda to tak pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwałdności pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach przez co silnik natychmiast przyspiesza już przy 1500 obr.Natomiast druga turbosprężarka włącza się do pracy przy wyższych obrotach co pozwala na osiągnięcie maksymalnych mocy.Te rozwiązania pozwoliły na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów przy minimalnym poziomie spalania oraz obniżenia Co2.Zamysłem konstruktorów było osiągnięcie parametrów silnika o pojemności 2.0 l a przy tym obniżyć spalanie o co najmniej 25%. Można stwierdzić że zabieg ten się udał,silnik oferuję świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Zalety:
Nowoczesna konstrukcja
Bardzo wysoka kultura pracy
Świetna dynamika
Świetna elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów