Silnik 1.9 8V TiD 120KM Z19DT - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3750

Rover

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Do poprzednika dodam tylko ... Jak macie w miare nowe auto ..przy wymianie oleju ..wyciac ocieplenie miski olejowej.. Przy wiekszych

Polecam

7.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Vw golf wariant..skrzynie 5G..mam auto z tym silnikiem od 30tys.km obecnie 150tys czyli 120tys w 4 lata.. Auto uzytkowane dojazd do pr

Polecam

7.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 8V TiD o mocy 120KM została zapożyczona od koncernu Fiata i od 2005 roku stosowany w Sabie 9-3. Spotkamy go również w samochodach Opel, Alfa Romeo oraz Cadilac.Właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej popularną i obecnie najczęściej spotykana na rynku wtórnym.Na swój sukces zapracował dużą trwałością oraz dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania.Jednak nie jest wolna od awarii do najczęstszych trzeba zaliczyć problem z kołem dwumasowym które zazwyczaj zaczyna szwankować przy przebiegu 200 tys /km.Kolejną przypadłością która daje się we znaki jest zawór recyrkulacji spalin EGR,oraz czujnik położenia wału.Na szczęście te awarie są łatwe do zdiagnozowania i bez większych problemów naprawiane.O ile koło dwumasowe jest dosyć kosztowne to sam EGR oraz czujnik nie jest aż tak problematyczny i kosztowny w naprawie.Trzeba pamiętać że wersje po 2007 roku mogą współpracować z filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza w autach z importu gdzie samochody seryjnie wychodziły z DPF-em.Auta z Polskiej sieci dilerskiej dopiero po 2010 roku były serynie wyposażone w filtr cząstek stałych.Przed zakupem warto sprawdzić czy auto posiada DPF czy nie.Ta odmiana współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek Garret,co jest dużą zaletą bo przekłada się na bardzo dobre osiąg.Jednostka wyposażona we wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.Użytkownicy chwalą silnik za wysoką kulturę pracy,bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania.Dużym atutem silnika jest bardzo duża trwałość który przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo osiąga przebiegi 500 tys/km.Również serwis nie sprawia większych problemów a dostęp do części jest bezproblemowy. .

Zalety:
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
szwankująca elektronika
awarie czujnika położenia wału
uwaga na częste ubytki oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Saab 9-3 01.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik godny polecenia jest niezawodny i praktycznie bezawaryjny,nie wielu wie że to konstrukcja fiata (jak wyżej w opisie) i dlatego się boją.Obecnie przebieg 320tys jak drugi własciciel osobiście zrobiłem 140tys między czasie wymiana rozrządu,egera i dwumasy ale to rzecz naturalna poprostu sie żużyły.Sam silnik pancerny i niezawodny orginał turbo,wtryski,pompa w jak najlepszym stanie.Te 120KM jest w sam raz do spokojnej jazdy ja jedna zdecydowałem się na podniesienie mocy do 150KM i auto zyskało na dynamice i elastyczności.Części bardzo przystepne zresztą tak jak pisałem tam się praktycznie nic nie psuje,olej wymiana co 15 tys i nie bierze ani grama.Jestem bardzo zadowolony i jak słyszę o tych nowościach diesla i ich awariach to po otwarciu maski uśmiecham sie do mojego 1.9TiD.Pozdrawiam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9tiD 120KM/Chip na 150KMRocznik / Przebieg: 2007 320.000km Śr. spalanie: 7.2

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.