Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 814

TDI
Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.210.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 TDI -o mocy 105KM  z Mom.obr. 250Nm przy 175/2500 ( EA288 zadebiutował w 2014 roku.To najmocniejsza odmiana z rodziny 1.4 TDI po wersji 75KM oraz 90KM. Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza..Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań.Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
wysoki moment obrotowy
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu oraz części
awarie filytra cząstek stałych/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 17.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać to można osiągnąć wyższe wyniki. Średnie od tankowania posiadam 4.6L na co składa się jazda po autostradzie w korkach itp. Przez 2 tygodnie zrobiłem 2000 tyś km. na jednym baku (45L) zrobiłem 850 km co uznaję za dobry wynik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Fabia 3 1.4 TDI 105 km / 250 nm Rocznik / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 4.6

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)
Silniki 1.4 TDI EA288 z systemem Common Rail (2014-2018)
Silniki 1.6 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)
Silniki 1.6 TDI EA288 z systemem Common Rail (2012-2018)
Silniki 1.6 TDI EA288evo z katalizatorem SCR (od 2016)
Silniki 2.0 TDI EA189 z systemem Common Rail (2007-2015)
Silniki 2.0 TDI EA288 z systemem Common Rail (2012-2018)
Silniki 2.7 V6 TDI (2004-2011)
Rodzina silników 3.0 V6 TDI
Silniki 3.0 V6 TDI EA896 (2004-2012)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897 (2010-2016)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo (2014-2019)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo2 (od 2017)
Silniki 8-cylindrowe TDI
Silniki 12-cylindrowe TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów