Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 184KM EA288

42939
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 184KM EA288

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V o mocy 184KM to jednostka z rodziny EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.


Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.


Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny DPF/jazda miejska
  • wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
  • awarie zaworu EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CUNA, CUWA, CUPA, DJGA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5 lub Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 504/507, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata.
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

7%
13%
9%
4%
66%
2%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

27.11.2023 VW Sharan
(10.0)
Opinia: Sharan 2.0TDI 184KM 4Motion DSG DQ500 Auto niesamowicie dynamiczne i komfortowe, wygodne przednie fotele z masażem. Silnik rewelacyjny niesamowicie dynamiczny i bardzo mało pali 6-7l śrdnio Przejechałem 105000 bez awari i żadnej usterki.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie
Wady: Nie nadaje się do miasta, DPF to zło
  • Silnik: 184
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam