Volkswagen

Silnik VW 2.7 V6 TDI 24V 190KM EA896 CAMA/CANA

18589
Silnik VW 2.7 V6 TDI 24V 190KM EA896 CAMA/CANA

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 2.7 V6 TDI 24V z rodziny EA896 o oznaczeniach CAMA/CANA wszedł do produkcji w 2006 i miał zastosowanie w samochodach Audi A4/A5/A6. Jednostka 6-cylindrowa o mocy 190KM posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.


Z silnikiem współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Wsłuchując się w opinie kierowców można usłyszeć głównie dobre komentarze chwalące dynamiczność oraz niskie spalanie (w trasie nawet poniżej 6 litrów). Na korzyść przemawia również montaż łańcucha rozrządu przez co koszty eksploatacji są niższe. Ponadto użytkownicy zwracają uwagę na odpowiednio dobrany olej oraz tankowanie na sprawdzonych stacjach paliwowych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • doskonała dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • rozrząd oparty o łańcuch

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • drogi serwis i części
  • wtryskiwacze trudne w regeneracji

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CAMA, CANA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40 /LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Uwaga na rozrząd!

Niestety nie jest nie zniszczalny zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu.

Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.9)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

14%
0%
14%
71%
0%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

26.01.2024 Audi A5 Coupe
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo fajny, kultura pracy jest ok moment obrotowy robi robote po przesiadce z 1.9TDI 150km ARL jestem zadowolony.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie
Wady: Koszty rozrządu
  • Silnik: 2,7TDI 190km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 290
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
29.05.2023 A6 C6
(8.7)
Opinia: silnik ten jest złotym środkiem dla A6 c6 pomiędzy powolnym 2,0 tdi a upalanym 3,0 tdi. W wersji quattro radzi sobie znakomicie. żadnych problemów z rozrządem i wtryskami, a auto ma 290 tys km. Wiadomo - trzeba inwestować w dobry olej, dodatki do paliw a zapomina się o dpf
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika, spalanie w trasie do 125km/h tempomat, cichy
Wady: spalanie w mieście
  • Silnik: 190, CANC
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
13.03.2023 A6 C6 2,7 TDI Quattro Tip
(9.0)
Opinia: A6 C6 2009 rok, tiptronic quattro. Auto kupiłem z potwierdzonym przebiegiem 248tys km, obecnie jest 267 tys km. Nie mam żadnych negatywnych opinii na temat tego silnika, poza spalaniem w korku. Z DPF nie mam żadnych problemów - regularnie na trasie obroty powyżej 2tys i tempomat. Brakuje jedynie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - dynamika - spalanie w trasie 6-6,5 litra - niskie koszty podstawowego serwisu (olej + filtry) - kultura pracy
Wady: - wysokie spalanie na krótkich dystansach i w korku (12-14 litrów) - brak kontrolki o wypalaniu filtra DPF
  • Silnik: 190, CANA
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 267247
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam