Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo

32251
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V z rodziny EA896evo o mocy 240KM wszedł do produkcji w 2008 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A4, A5, A6, Q5, Q7, VW Phaeton, Touareg I, Touareg II a także w Porsche Cayenne I. Jednostka 3.0 TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków.


Ta wersja jest praktycznie bezawaryjna, problematyczne usterki, które trapiły wcześniejsze odmiany z mocami 225KM oraz 233KM zostały wyeliminowane. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Silniki z początkowych lat produkcji nie były wolne od awarii natomiast nowsze jednostki są dopracowane i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • doskonała dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziomy spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
  • awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CCLA, CAPA, CDYA, CEXA, CARB, CASA, CCWA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00,, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

 Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.2)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 6.9/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

10%
30%
10%
10%
0%
40%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

29.03.2024 Touareg I
(9.3)
Opinia: Super samochód z bardzo dobrym silnikiem i pancerną skrzynią biegów. Wszystko oczywiście zależy od dbałości przy eksploatacji. W moim przypadku wszystko wymieniane na czas, a przede wszystkim olej max co 10 tys (ja używam liqui moly Top Tech 4200 5w30, olej w skrzyni wymieniany
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik trwały Skrzynia pancerna Spalanie rozsądne - jak na tak ciężkie auto
Wady: Nie jest tani w utrzymaniu.
  • Silnik: 240
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 351000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
06.01.2023 audi q5 8r
(9.0)
Opinia: mam ten silnik w audi q5 z 2010 r. jest zrobiony program na 290 koni, śmiga pięknie i mega elastyczny, wyprzedzanie to naprawdę duża przyjemność :). Fakt że zmieniłem rozrząd przy 218 tyś . i zregenerowałem wtryski. Regeneracja wtrysków to wcale nie taki
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dobra dynamika wysoka kultura pracy bezawaryjność
Wady: oprócz tego, że ten rozrząd jednak się zmienia, brak wad
  • Silnik: 240/ccwa
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 288
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
10.11.2022 A6 c6
(8.3)
Opinia: Przebieg ponad 430tys, ja zrobilem w 6 lat 210tys, ori turbo, wtryski, dpf raz czyszczony ale nie byl zapelniony, bez problemowo, wywalony egr i klapki, zapobiegawczo, czesta wymiana oleju co 10tys, plus wymiana oleju tiptronic i dyfer, zmiana plynow, filtrow, czesci,
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 240 cdya
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 431000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam
03.05.2021 Audi A5 8T
(0.0)
Opinia: Posiadam ten silnik z oznaczeniem CAPA w Audi A5.Przebieg 280 tys.Rozrządu jeszcze nie słychać.Dynamiczny,elastyczny z wysoką kultura pracy.Cóż spalanie zależne od stylu jazdy.Mnie minimalne na autostradzie przy 100km?h wyszło w granicach 5,5L ,ale jeżeli lubi się dynamiczną jazdę to rośnie do około 10-11l.Oczywiście są inne
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Dynamiczny,elastyczny z dużym zapasem Nm i mocy,wysoka kultura pracy,poziom spalania do przyjęcia.
Wady: Koszt wymiany rozrządu,koszt wymiany wtryskiwaczy,pompa wysokiego ciśnienia.
  • Silnik: CAPA /240KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 280000
Polecam
01.12.2018 Anna
(5.3)
Opinia: Odradzam 3.0tdi gdy jeżeli ma blisko 250tys km a rozrząd nie był robiony. Części 3tys i wymiana 3tys.. Silnik bardzo drogi w utrzymaniu. Spalanie 8L to jak ktoś w trasie jeździ i gazu nie wciska. Silnik je około 10l na 100km. Kolejny
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: A4 b8 kombi 239km
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam