Silnik 1.9 D 8V 70KM (1WZ) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1762

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 D o mocy 70KM który znajdziemy pod maską w Toyocie Corolli E11 to jednostka  zapożyczona z koncernu PSA która miała szerokie zastosowanie w samochodach Citroen,Peugeot,Konstrukcja bardzo prosta,brak w niej skomplikowanego osprzętu takiego jak turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym.Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niskie spalanie
niskie koszty utrzymania

Wady:
słaba dynamika
niska kultura pracy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów