Silnik 4.2 V6 TD 170/204KM (1HD-FTE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1036

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 4.2 TD o mocy 170KM oraz 204KM był stosowany w  Toyocie Land Cruiser od 1996 roku do 2007 roku.Jednostka trwała o bardzo mocnej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów,przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys. Silnik wyposażony we wtryskowy pośredni z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową .Wadą takiego układu jest głośniejsza praca jednostki za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii nie tak jak to mam miejsce w przypadku wtrysku Common Raill.Silnik występował w dwóch odmianach od 1996-2002 r wersja 170KM oraz od 2002-2007 wersja 204KM.Po za mocami silniki różniły się układem wtryskowym.Do najbardziej uciążliwych awarii tej jednostki trzeba zaliczyć problemy z pompą wtryskową oraz wałkami rozrządu.Po za tym jednostka uchodzi za bardzo trwała, oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Na plus trzeba zaliczyć bardzo niską awaryjność oraz dużą trwałość samej jednostki jak również osprzętu.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
awarie wałka rozrządu
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.