Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 20V 163KM D5204T2/T3

45845
Silnik Volvo 2.0 D4 20V 163KM D5204T2/T3

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 20V D5204T2 lub T3 o mocy 163KM występuje w samochodach Volvo S60, V60, V70, S80, XC60 oraz XC70. Jednostka 5-cylindrowa generująca maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.



W jednostkach zastosowano technologię start & stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz. Serwis zaleca jego wymianę co 60 tys.km (zdecydowanie krótki okres).



Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii . Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy chwalą sobie silnik przede wszystkim za dobrą dynamikę, bardzo dobre przyspieszenie przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5204T2/T3
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.3)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

34%
7%
3%
14%
31%
10%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

22.02.2024 V60 2011
(6.0)
Opinia: Komfortowe podróżowanie z wystarczającym zapasem mocy. Polecam do 300 tysięcy km.
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie, dynamika,
Wady: umiarkowanie głośny, pęknięta tuleja cylindra -potwierdzone przy 370kkm ale mogło być znacznie wcześniej bo od 270kkm miałem problem z płynem chłodzącym i ciśnieniem w układzie, duże koszty naprawy, bagnet oleju nisko w silniku (komputerowi nie wierzę)
  • Silnik: 163 KM/D3/D4 2,0 D.
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 370.000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
09.03.2023 V60
(8.7)
Opinia: BARDZO KOMFORTOWE AUTO JAK NA TEN ROCZNIK, SPALANIE NA DOBRYM POZIOMIE, ZAWIESZENIE :" SAMOCHÓD KLEI SIĘ DO DROGI"
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: SPALANIE NA DOBRYM POZIOMIE
Wady: SŁABA KULTURA PRACY SILNIKA
  • Silnik: 2,0 163 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 218000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
01.01.2023 XC 60
(8.7)
Opinia: Użytkuje dwa auta z tymi silnikami. V70 2015 r przebieg 360 tyś. Drugie XC60 maj 17 oryginalnie wzmocnione przez Volvo. 470 Nm.240 ps. 170 tyś.km. Nadmiernie jestem mechanikiem, wymiana oleju co 10 max 12 tyś km.Motor niezawodny do dzisiaj zero problemów. Auta wyposażone na ful.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo małe zużycie paliwa przy normalnej jeździe.
Wady: Konieczność częstej wymiany paska wielotomowego i rolki napinacza. Przy jeździe w cyklu miejskim częstą wymiana filtra powietrza . Raz na miesiąc runda po autostradzie około 100 km dla przeczyszczenia motoru. 140 km/h i 4 góra 5 bieg
  • Silnik: 168kw
  • Rocznik: 05.2017
  • Przebieg: 178000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
06.11.2020 S80 d4
(9.3)
Opinia: Auto z polskiego salonu, skrzynia manualna :). Zrobione 150 tys. Spalona 1 zarowka pozycyjna, wymienione tarcze hamulcowe. Olej w lecie 5w40, w zimie 0 w 30. Spalanie 5.2 - na komputerze, ale zweryfikowane tankowaniem - bez przeklamania. 90% droga szybkiego ruchu, jazda bez wyscigow =
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niezawodnosc, wygoda.
Wady: Szaleje przy ostrym depnieciu na skrecie. Nurkuje, plywa - nie czuje kontroli. Moje poprzednie Audi A6 nie mialo tego problemu.
  • Silnik:
Polecam
16.06.2020 XC60
(8.7)
Opinia: Uztkuje volvo xc60 z tym silnikiem i jestem bardzo zadowolony. Auto ma obecnie przejechane 210 tys km i pracuje idealnie. Jedyny problem jaki sie pojawil po zakupie to DPF i sonda lamda.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: wystarczajaca dynamika i kultura pracy. Niskie spalanie
Wady: DPF
  • Silnik: D4
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam