Silnik 2.0 TDI 16V CR 150/163KM (EA288evo) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2737

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 R6 d 24V 265KM (B57D30)10.08.2020

Ten silnik (265KM) nie ma BiTurbo tylko 1 turbine w technologie Twin power

Polecam

8.67

Silnik 1.9 TDI 8V PD 100/101KM (EA188)07.08.2020

Posiadam Skodę Octavię Tour kombi z 2008r . Silnik to axr o mocy 101km. Przebieg 214tys km od nowości w rodzinie. Cały czas eksplo

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 16V CR 140/143KM (EA189)07.08.2020

Mam przejechane 270 000 km. Przy ok 200 000 km był robiony EGR, wymiana na oryginalny. Poza tym bez zarzutów. Serwis robiony co 15 00

Polecam

7.00

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 150/163KM z oznaczeniem EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie CO2 nawet o 10g/km !!! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI.Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań które miały wpłynąć na dynamikę oraz spalanie.Między innym zmniejszono opory tarcia,masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania przez co turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu. Silnik 2.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Oznaczenia silnika: DFGA

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
świetne osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.