Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 R6 D 109KM-113KM OM603

1748
Silnik Mercedes 3.0 R6 D 109KM-113KM OM603

Silniki Mercedes-Benz D / TD są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz

Silnik  3.0 R6 D o mocach 109KM-113KM był produkowany w latach 1985-1996 i był używany w modelach W124 W126 oraz W140.Jednostka spokrewniona z odmianami z  4 cylindrowych  OM601 oraz 5 cylindrowych OM602. Powstała na bazie 5-cylindrowego silnika z rodziny OM617. Silnik zasilany liniową  pompą wtryskową firmy Bosch M z mechanicznym regulatorem oraz sterowaniem podciśnieniowym .Pompa wtryskowa jak również  pojedynczy wałek rozrządu jest napędzany łańcuchem z wału korbowego. Wałek rozrządu jest sterowany za pomocą hydraulicznych popychaczy kubełkowych a zawory regulowane sa automatycznie. Ta odmiana nie posiada turbospręzarki przez co jej dynamika sporo odbiega o jej odmiany wyposażonej w turbosprężarkę. Poza tym silnik uchodzi za bardzo trwały oraz mało awaryjny, a serwis nie stwarza użytkownikowi większych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: pompa

Bosch M

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM603.91
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami